Hlavní navigace

Náležitosti dokladů

  • (neregistrovaný)

    16. 2. 2007 14:26

    Prosím o informaci, jaké náležitosti musí mít faktura/doklad. Dnes se hodně používá internet a využívá se zasílání faktur elektronicky. Je možné v daňové evidenci si uložit fakturu bez razítka a podpisu? Lze považovat uhrazení této faktury za daňově uznatelý výdej? Lze to i v účetnictví (podvojném) takto praktikovat? Děkuji.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 16. 2. 2007 14:39

      Zuzik (neregistrovaný)

      Re: náležitosti dokladů
      V § 13a ObchZák odst. 1 se říká, co má být uvedeno na obchodních listinách (fakturách). Faktura nemusí být podepsaná a nemusí obsahovat razítko- viz fa od tel.operátorů, plynařů...
      V účetnictví se stává nákladem dnem zaúčtování fa, nikoliv dnem úhrady. V DE se pak stává výdajem dnem skutečné úhrady. Daňovým nákladem či výdajem se stává, když splňuje ustanovení zákona o daních z příjmů viz. §24 ZoDP atd.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).