Hlavní navigace

Prosim - Reklamace - výměna

  • (neregistrovaný) 88.103.70.---

    18. 2. 2007 9:34

    Dobry den,

    prosim o radu. Jsem zivnostnik-obchodnik a stala se me takova vec. Prodal jsem zakaznikovi pred rokem a pul komponentu do pocitace. Zakaznik jej nyni u me reklamoval. Ja jsem reklamaci postoupil svemu dodavateli - distributorovi. Ten reklamaci vyresil zaslanim komponenty se stejnymi parametry, ale jedna se o jiny model, na ktery me v tuto chvili jen dobiha zaruka.

    A ted v pripade, ze komponentu predam zakaznikovi, musim mu na toto dat novou zaruku? vzhledem k tomu, ze se jedna o jiny vyrobek nebo toto lze klasifikovat jako produkt, ktery neni novy?

    Dalsi vec, ze pokud nebude zakaznik souhlasit, budu muset vystavit dobropis na zbozi, ktere drive stalo pres 15000,- a nyni zarizeni se stejnymi parametry stoji do 3000,-.

    Vim, ze v pripade, ze bych to zakaznikovi ja sam vymenil na novy produkt, je jasne, ze mu dam novou zaruku, ale v tomto pripade mu ja novy produkt neprodavam.. jedna se komponentu, ktera se take jiz neprodava...

    Nechci se vykrucovat, ale uznejte, ze vracet zakaznikovi 15000 za neco co ma cenu 2500 neni moc fer.

    Jake mam prosim moznosti?

    Diky

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 18. 2. 2007 10:22

      graver (neregistrovaný) 89.103.39.---

      Re: Prosim - Reklamace - výměna
      >prosim o radu. Jsem zivnostnik-obchodnik a stala se me
      >takova vec. Prodal jsem zakaznikovi pred rokem a pul
      >komponentu do pocitace. Zakaznik jej nyni u me
      >reklamoval. Ja jsem reklamaci postoupil svemu dodavateli -
      >distributorovi. Ten reklamaci vyresil zaslanim komponenty
      >se stejnymi parametry, ale jedna se o jiny model, na
      >ktery me v tuto chvili jen dobiha zaruka.
      >A ted v pripade, ze komponentu predam zakaznikovi,
      >musim mu na toto dat novou zaruku?
      Ano, §627/2.
      vzhledem k tomu, ze se
      >jedna o jiny vyrobek nebo toto lze klasifikovat jako
      >produkt, ktery neni novy?
      Je nový. Nový neznamená, že už se nevyrábí.
      Před laickým zákazníkem byste snad mohl zatajit, že reklamace proběhla výměnou, což by ale bylo nezákonné, protože jste povinnen o provedení reklamace zákazníka informovat.
      >Dalsi vec, ze pokud nebude zakaznik souhlasit, budu
      >muset vystavit dobropis na zbozi, ktere drive stalo pres
      >15000,- a nyni zarizeni se stejnymi parametry stoji do
      >3000,-.
      To je obchodní riziko u věcí s krátkou morální životností.
      >Vim, ze v pripade, ze bych to zakaznikovi ja sam
      >vymenil na novy produkt, je jasne, ze mu dam novou zaruku,
      >ale v tomto pripade mu ja novy produkt neprodavam..
      Prodáváte.
      >jedna se komponentu, ktera se take jiz neprodava...
      viz výše
      >Nechci se vykrucovat, ale uznejte, ze vracet
      >zakaznikovi 15000 za neco co ma cenu 2500 neni moc fer.
      A jaká byla vaše nákupní cena v době, kdy jste zákazníkovi tu věc prodal za těch 15000?
      >Jake mam prosim moznosti?
      Jedná se zjevně o vadu odstranitelnou (výměnou věci). V případě, že jiný model má stejné vlastnosti a zákazník přesto výměnu odmítne, můžete mu nabídnout slevu. Pokud to neakceptuje, odkažte ho na větu §622/1 "...není-li takový postup možný". Výměna věci zjevně možná je a komponenta do počítač je něco jiného, než kdybyte mu prodal např. auto se stejnými parametry, ale jinou, než požadovanou barvou. Soudit se kvůli tomu s vámi asi nebude...

    • 18. 2. 2007 10:34

      Martin (neregistrovaný) 88.103.70.---

      Re: Prosim - Reklamace - výměna
      excelentni.. dekuji Vam !!!!

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).