Hlavní navigace

Reklamační problém

  • (neregistrovaný)

    7. 3. 2007 14:25

    Dobry den
    vznikl mi problem s notebookem. Prestal fungovat a kdyz jsem ho sel reklamovat, tak mi rekli ze na nej mam pouze zaruku 1 rok, jelikoz jsem ho kupoval na firmu.Ale na fakture je na psano ze zaruka je 24 mesicu pokud neni v zaručním liste uvedeno jinak.At jsem hledal jak jsem hledal tak jsem ho nenasel, nejsem si vedom ze bych ho vubec dostal. Bylo mi pri nakupu receno ze mi faktura staci. Ale na strankach vyrobce je napsano ze zaruka je 1 rok s dodatkem ze zákonná záruka spotřebitele tímto není dotčena. Pocitac jsem koupil v prosinci roku 2005.Chtel jsem jak je mozno v dane veci pokratsovat? Dekuji Karel Vyletal

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 7. 3. 2007 19:04

      graver (neregistrovaný)

      Re: Reklamační problém
      >>Dobry den
      >>vznikl mi problem s notebookem. Prestal fungovat a
      >>kdyz jsem ho sel reklamovat, tak mi rekli ze na nej
      >>mam
      >>pouze zaruku 1 rok, jelikoz jsem ho kupoval na
      >>firmu.Ale na fakture je na psano ze zaruka je 24
      >>mesicu pokud
      >>neni v zaručním liste uvedeno jinak.At jsem hledal
      >>jak
      >>jsem hledal tak jsem ho nenasel, nejsem si vedom ze
      >>bych ho vubec dostal. Bylo mi pri nakupu receno ze
      >>mi
      >>faktura staci. Ale na strankach vyrobce je napsano ze
      >>zaruka je 1 rok s dodatkem ze zákonná záruka
      >>spotřebitele tímto není dotčena. Pocitac jsem koupil v
      >>prosinci
      >>roku 2005.Chtel jsem jak je mozno v dane veci
      >>pokratsovat? Dekuji Karel Vyletal
      Pokud jste počítač koupil jako podnikatel, neplatí záruční podmínky dle ObčZ a záruka tedy může být opravdu jen 1 rok. Z toho, co píšete, bohužel vyplývá obtížná průkaznost skutečně sjednané záruční doby. Pokud nemáte záruční list, mělo by platit, co je na faktuře, neprohlásí-li prodjce smluvní podmínky na internetu za ekvivalent záručního listu.
      Větě "zaruka je 1 rok ... zákonná zárukaspotřebitele tímto není dotčena" nerozumím.
      >Můžete se obrátit na Svaz spotřebitelů nebo na ČOI
      Nemůžete - tyto instituce se zabývají spotřebitelským, nikoliv komerčním právem.

    • 8. 3. 2007 8:19

      anonymous (neregistrovaný)

      Re: Reklamační problém
      To je oblíbená věta výrobců notebooků v poslední době, která v podstatě říká, že záruka je jeden rok, ale pro koncového spotřebitele podle platné legislativy.

    • 14. 3. 2007 10:24

      jana (neregistrovaný)

      Re: Reklamační problém pro Gravera
      Teď jsem narazila na stejný problém - mám napsáno, že záruka je podle Obchodního zákoníku § 429 1 rok, tak jsem si to chtěla ověřit ale nic o 1 roku tam není, naopak v § 428 jsou 2 roky. Poraďte mi kam mám koukat. Díky.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).