Ext. ucetni vs. "podvody" majitele

  • (neregistrovaný)

    21. 3. 2007 22:34

    Majitel/jednatel s.r.o. nepredava ke zpracovani externi ucetni vechny podklady. Ucetni to "neoficialne" vi. Neni sepsana nijaka smlouva o odpovednosti, ktera by ucetni jakkoliv zavazovala ci prenasela na ni odpovednost - ucetni fakturuje spolecnosti jednotlive mesice...

    Jakym zpusobem se ma ucetni jeste vice "zabezpecit" pro pripad vselijakych problemu v budoucnosti? Staci pisemne potvrzeni jednatele/majitele, ze predal ke zpracovani veskerou dostupnou dokumentaci?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 22. 3. 2007 6:08

      Jana (neregistrovaný)

      Re: ext. ucetni vs. "podvody" majitele
      Pokud máte pochybnosti a nevěříte,nejlepší je odmítnout účetní dělat a jít jinam,protože vždycky je účetní spoluvinna a jak sama píšete,víte něco,co není v pořádku

    • 22. 3. 2007 8:07

      Lenka (neregistrovaný)

      Re: ext. ucetni vs. "podvody" majitele
      Proč by měla být spoluvinna, když zaúčtovala vše, co dostala ?
      Dle mého ani kdyby byla zaměstnanec nemůže nařizovat majiteli, co má a nemá nechat zpracovat. Může poradit, říci, co je a není správně a tím to končí. To byste nemohla účtovat nikde. Tendence při problémech to svádět na účetní samozřejmě jsou - ale ta se musí umět obhájit. A neznám nikoho, kdo by posléze platil za případné neúplné, falešné či jiné podklady v účetnictví - kromě majitele. Při externí spolupráci dle mého stačí výše uvedené potvrzení až až.

    • 22. 3. 2007 13:42

      J.K. (neregistrovaný)

      Re: ext. ucetni vs. "podvody" majitele
      Jako účetní ručíte za to, že doklady, které dostanete od klienta, zaúčtujete správně.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).