Jsem povinna platit při reklamaci poštov

  • (neregistrovaný)

    10. 5. 2007 18:28

    Objednala jsem si přes internet zboží, konkrétně 6 triček, má objednávka byla správná, ale u jednoho trička, byla špatná velikost. Na internetových stránkách kde jsem objednávala je v reklamačním řádu uvedeno, že veškeré náklady spojené s reklamací hradí zákazník. Prosím o rychlou odpověď, jestli je v právu on, nebo já, když to nechci platit. Předem Díky. s.š.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 10. 5. 2007 19:50

      graver (neregistrovaný)

      Re: Jsem povinna platit při reklamaci po
      Formulace "veškeré náklady spojené s reklamací hradí zákazník" je chybná, protože spotřebitel má nárok na úhradu nákladů, spojených s reklamací. Toto reklamace je, protože věc nemá deklarované vlastnosti.
      Pokud byste využila práva vrátit zboží bez udání důvodu při uzavření smlouvy na dálku, už by to reklamace nebyla a prodejce by měl nárok na úhradu nákladů dle §53/10 ObčZ.
      V praxi ovšem budete muset poštovné zaplatit (protože prodejce nevyplacenou zásilku nepřijme) a pak to budete jen těžko vymáhat.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).