Hlavní navigace

Výdaj.a příjm.doklady - v účetnictví.

  • (neregistrovaný)

    28. 5. 2007 11:28

    Prosím o radu a zkušenosti . Jsme s.r.o., vedeme účetnictví, musíme psát výdaj. a příjmové doklady, myslím, že ano. Jen jsem se chtěla zeptat, psala jsem jich doteď ručně, pokud bych je chtěla tisknout z účetního programu, nejsou tam nikde kolonky u výdajových na podpis příjemce, je tento údaj nutný nebo jak to bere Fin.úřad? Předem děkuji.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 28. 5. 2007 11:45

      VV (neregistrovaný)

      Re: Výdaj.a příjm.doklady - v účetnictví
      A vy něco vydáte a nenecháte si to potvrdit od příjemce. To jste vážně dobrá!

    • 28. 5. 2007 11:49

      Jitka (neregistrovaný)

      Re: Výdaj.a příjm.doklady - v účetnictví
      A nebylo to pouze myšlo, jestli musí vytvářet doklady na již provedené platby??? Např. jestli mohou účtovat pouze na základě paragonu, nebo na základě hotovostní faktury???
      Nám u fú normálně prošlo, že máme vylepené originální paragony s připsaným účtovacím předpisem, pořadovým číslem a podpisem s datem zaúčtování a vůbec k tomu výdajový doklad netiskneme.
      Musíte mít pouze šanci dokázat, že k výdaji skutečně došlo.

    • 28. 5. 2007 12:00

      Daniela (neregistrovaný)

      Re: Výdaj.a příjm.doklady - v účetnictví
      Potvrzení máme vždy, ale nevím, jak bych to udělat, když chci, aby mi někdo podepsal výdaj.doklad, když tam na to není přímo kolonka.

    • 28. 5. 2007 12:16

      Jitka (neregistrovaný)

      Re: Výdaj.a příjm.doklady - v účetnictví
      Takže se Vám jedná o to, že máte v ruce např. fakturu a tu někomu proplatíte hotově? Takže daňově uznatelný náklad v ruce držíte a potřebujete zdokladovat pouze výdej peněz, což Vás kryje hlavně vůči věřiteli.
      Tak příjemce peněz nechce připsat na vytištěný výdajový doklad "přijal hotově dne ....." + podpis.

    • 28. 5. 2007 12:17

      Daniela (neregistrovaný)

      Re: Výdaj.a příjm.doklady - v účetnictví
      A ještě prosím jeden dotaz, pokud píšete výdaj.doklad k paragonu, tak "vyplaceno komu :" píšete skuteč.jméno zaměstnance, kterému jste peníze vydali nebo podle razítka na paragonu.

    • 28. 5. 2007 12:30

      Jitka (neregistrovaný)

      Re: Výdaj.a příjm.doklady - v účetnictví
      Ne ne, u obyčejného paragonu děláme to, že ho vylepíme na čistý papír, k němu dáme razítko účtovacího přepisu, kam také tento předpis vyplníme + razítko "zaúčtoval" + datum a podpis a napíšeme na něj pořádové číslo výdajového dokladu. Nic jiného k tomu tedy netiskneme, protože je nám jedno, zda to zaplatil ten, či onen. Náklad je to prostě firemní.
      Toto děláme i s hotovostní fakturou a vklady na banku. Protostě zaúčtujeme originální doklad u kterého je jasné, že k výdeji peněz došlo a vlastní výdajový doklad už netiskneme. Takže na jedné A4 máme třeba vylepené i tři paragony.
      Auditoři by z toho asi nadšení nebyli, ale nám to normálně prošlo při kontrole na fú a neměl s tímhle postupem problém ani daňový poradce při odkladu.

    • 28. 5. 2007 13:15

      Daniela (neregistrovaný)

      díky
      >Ne ne, u obyčejného paragonu děláme to, že ho vylepíme
      >na čistý papír, k němu dáme razítko účtovacího
      >přepisu, kam také tento předpis vyplníme + razítko
      >"zaúčtoval" + datum a podpis a napíšeme na něj pořádové číslo
      >výdajového dokladu. Nic jiného k tomu tedy netiskneme,
      >protože je nám jedno, zda to zaplatil ten, či onen.
      >Náklad je to prostě firemní.
      >Toto děláme i s hotovostní fakturou a vklady na banku.
      >Protostě zaúčtujeme originální doklad u kterého je
      >jasné, že k výdeji peněz došlo a vlastní výdajový doklad
      >už netiskneme. Takže na jedné A4 máme třeba vylepené i
      >tři paragony.
      >Auditoři by z toho asi nadšení nebyli, ale nám to
      >normálně prošlo při kontrole na fú a neměl s tímhle
      >postupem problém ani daňový poradce při odkladu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).