Hlavní navigace

OSVČ jako vedlejší činnost

  • (neregistrovaný) 213.195.202.---

    3. 6. 2007 19:00

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat na následující:

    Pracuji v zaměstnaneckém poměru, tudíž mám příjmy ze závislé činnosti. K tomuto poměru bych však chtěl pracovat jako poradce na živnostenský list(vedlejsi cinnost). Chci se zeptat co vse tato problematika po ziskani zivnostenskeho listu obnasi, napriklad, zda musim vest ihned ucetnictvi, popripade jak zacit vest ucetnictvi, dale jak je to s odvodem socialniho a zdravotniho, dane z prijmu (jejich prihlaseni), atd. pokud budete nekdo vedet,dejte prosim vedet, predem Dekuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 3. 6. 2007 21:14

      gerda (neregistrovaný) 213.180.63.---

      Re: OSVČ jako vedlejší činnost
      Musíte se zaregistrovat na finančním úřadě k dani z příjmů ,dále oznámit zahájení činnosti na OSSZ a zdravotní pojišťovně.V prvním roce být Vámi si nechávám veškeré účty (za režii) a příjmy z činnosti evidovat musíte právě z důvodu výpočtu daně z příjmů.Co se týká soc.a zdrav.pojištění, v minulých letech platilo,že při zahájení činnosti nemusíte platit zálohy,nyní si nejsem jistá ,ale při oznamovací povinnosti Vám to určitě řeknou.

    • 4. 6. 2007 10:40

      monty (neregistrovaný) 82.100.63.---

      Re: OSVČ jako vedlejší činnost
      Při vedlejší činnosti nemusíte první rok platit zálohy, ale OSSZ se o své peníze nenechá připravit, takže po podání přehledu se o ně přihlásí. podle mě je lepší platit zálohy, pak není doplatek tak vysoký, nebo Vám dokonce vznikne přeplatek:-)))
      Jinak jako OSVČ - vedlejší činnost se na Vás vztahuje minimální vyměřovací základ pro odvod SP, který byl pro rok 2006 56.805 Kč. Pro Vás to znamená, že pokud Vaše příjmy z podnikaní po odečtení výdajů nepřesáhnou tuto částku, nemusíte platit sociální pojištění.
      Co se týče vedení účetnictví, to Vám nikdo takhle po drátě nemůže zodpovědně poradit. Dle mého názoru by Vám stačilo vést daňovou evidenci. Možná by se Vám vyplatilo schovávat veškeré doklady a jednou za rok si nechat zpracovat účetnictví a daňové přiznání od nějaké zkušené paní účetní (tedy v případě, že nebudete plátce DPH a mít stoh faktur za měsíc:-))))
      Na vašem místě bych se raději s nějakou účetní osobně poradila, co a jak.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).