Re: Reklamace obuvi - prosím Gavera
Rozhodnutí o reklamaci (tedy o způsobu jejího řešení) je úkon, který provádí zástupce prodejce. Ten to musí udělat hned nebo ve složitějších případech do 3 dnů (do této lhůty se nepočítá např. expertíza u výrobce apod). Kompletně vyřešit reklamaci (tzn. např. provést opravu) pak musí prodejce do 30 dnů, a to vč. času, potřebného k rozhodnutí.
Prodejce ale skutečně není povinnen zajišťovat si posudek dodavatele, výrobce nebo kohokoliv jiného. Naopak, jako váš smluvní partner je povinnen rozhodnout sám. Posouzení někoho jiného je pro prodejce pouze jakousi pomůckou. I kdyby např. výrobce rozhodl, že nejde o vadu materiálu, může prodejce reklamaci vyřídit ve váš prospěch. A naopak.
http://business.center.cz/business/pravo/ochrana_spotrebitele/reklamacni_lhuty.aspx
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
14. 6. 2007 13:13
Reklamovala jsem značkovou obuv (kožené boty v hodnotě 1500,- Kč), odlepovala se podrážka na obou botech a prodavačka mě upozornila na to, že vedoucí se může k reklamaci do 3 dnů vyjádřit sama a nemusí boty zasílat k výrobci. Je to opravdu tak? Zdá se mi nefér, aby o výrobku rozhodoval někdo jiný, než jeho výrobce. Přečetla jsem si i v sekci PRÁVO nejčastější dotazy, ale nenašla jsem jednoznačnou odpověď.
Jak se mám zachovat, pokud vedoucí rozhodne a boty výrobci nezašle. Zbývý mi opravdu jen možnost nechat si vyhotovit znalecký posudek?
Děkuji za odpověď.