Hlavní navigace

Reklamace obuvi - prosím Gavera

  • (neregistrovaný) 88.146.10.---

    14. 6. 2007 13:13

    Reklamovala jsem značkovou obuv (kožené boty v hodnotě 1500,- Kč), odlepovala se podrážka na obou botech a prodavačka mě upozornila na to, že vedoucí se může k reklamaci do 3 dnů vyjádřit sama a nemusí boty zasílat k výrobci. Je to opravdu tak? Zdá se mi nefér, aby o výrobku rozhodoval někdo jiný, než jeho výrobce. Přečetla jsem si i v sekci PRÁVO nejčastější dotazy, ale nenašla jsem jednoznačnou odpověď.
    Jak se mám zachovat, pokud vedoucí rozhodne a boty výrobci nezašle. Zbývý mi opravdu jen možnost nechat si vyhotovit znalecký posudek?
    Děkuji za odpověď.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 14. 6. 2007 13:33

      graver (neregistrovaný) 193.85.226.---

      Re: Reklamace obuvi - prosím Gavera
      Rozhodnutí o reklamaci (tedy o způsobu jejího řešení) je úkon, který provádí zástupce prodejce. Ten to musí udělat hned nebo ve složitějších případech do 3 dnů (do této lhůty se nepočítá např. expertíza u výrobce apod). Kompletně vyřešit reklamaci (tzn. např. provést opravu) pak musí prodejce do 30 dnů, a to vč. času, potřebného k rozhodnutí.
      Prodejce ale skutečně není povinnen zajišťovat si posudek dodavatele, výrobce nebo kohokoliv jiného. Naopak, jako váš smluvní partner je povinnen rozhodnout sám. Posouzení někoho jiného je pro prodejce pouze jakousi pomůckou. I kdyby např. výrobce rozhodl, že nejde o vadu materiálu, může prodejce reklamaci vyřídit ve váš prospěch. A naopak.

      http://business.center.cz/business/pravo/ochrana_spotrebitele/reklamacni_lhuty.aspx

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).