Hlavní navigace

svátek

  • (neregistrovaný) 85.135.125.---

    14. 6. 2007 16:07

    Prosím poraďte,máme stanovenou měsíční mzdu, když je státní svátek ( 1.5 a 8.5 ) měl by být placený zvlášť průměrem na dovolenou nebo je započítán v základní mzdě jak nám tvrdí zaměstnavatel ? takže vlastně žádny svátek placený nemáme.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 14. 6. 2007 16:10

      jj (neregistrovaný) 85.70.64.---

      Re: svátek
      Pokud státní svátek při měsíční mzdě připadá na všední den, tak je zahrnut v měsíční mzdě. Kdyby to nebyl svátek, tak byste ho taky měli zaplacený, ale navíc byste museli pracovat. Zaměstnavatel to tvrdí dobře.

    • 14. 6. 2007 16:16

      Jana (neregistrovaný) 195.47.90.---

      Re: svátek
      Za svátek byste dostali zaplaceno navíc,pokud byste ho odpracovali a neměli za něj náhradní volno

    • 14. 6. 2007 16:35

      Lenka (neregistrovaný) 85.135.125.---

      Re: svátek
      ovšem při hodinové mzdě je placený průměrem na dovolenou. U předešlého zaměstnavatele

    • 14. 6. 2007 16:40

      Jiřka (neregistrovaný) 88.101.130.---

      Re: svátek
      Ano, při odměňování hodinovou (nebo třeba úkolovou) mzdou je placena náhrada mzdy za to, že svátek připadl na pracovní den, zaměstnanec kvůli svátku nepracoval a ušla mu tedy v důsledku svátku mzda. U měsíční mzdy je to jiné. Ta je stanovena na celý odpracovaný měsíc, ať už má 20 nebo 22 prac. dnů a ať už svátek je nebo není. Letos se zde objevily výklady, že by svátek měl být placen průměrem i při měsíční mzdě, ale v tom případě by ta měsíční mzda musela být o ten den pokrácena a k tomu by náležela náhrada mzdy. Ale dle posledních výkladů a upřesnění zůstává vše při starém - u měsíční mzdy se náhrada svátku neplatí a měsíční mzda se nekrátí.

    • 15. 6. 2007 9:48

      j (neregistrovaný) 213.192.55.---

      Re: pro Jiřku
      Paní Jiřko prosím Vás a jak vykazujete v docházce svátky.V ZP je podle § 96 odst. 1 zaměstnavatel povinen vést evidenci odprac. doby a podle § 78 1a je to pracovní doba, v níž je zaměstnanec povinen vykonávat práci. Chápu to tak, aby program nekrátil měs. mzdu, vykazujete svátky jako odpracované nebo počet odprac.
      dní snížíte např. v 5/07 o 2 dny, zaplatíte jako náhradu, ale výše náhrady je vlastně poměrná část měs. mzdy za dva dny.
      Mám pořád zmatek ve vykazování svátků a placení svátků u měs. mzdy. Děkuji.

    • 15. 6. 2007 14:08

      Jiřka (neregistrovaný) 82.100.9.---

      Re: pro Jiřku
      Nevím, jak pracuje Váš program, ale já to mám tak, že zaměstnanec má zadanou měsíční mzdu např. 20000 Kč. V květnu je 21 prac. dní a 2 svátky, to je celkem 184 hodin. Do docházky zadám 184 h a naskočí mu hrubá mzda 20000 Kč. Na výplatní pásce se pak objeví 168 (16), jakože ve skutečnosti odpracoval 168 h a těch 16 h byl ve svátek doma. Celých 184 h se uloží jako hodiny, se kterými se pak počítá při výpočtu průměrného hodinového výdělku pro náhrady, např. dovolenou. Kdyby si bral v květnu třeba 2 dny dovolené, zadám 168 h plus 16 h dovolené. Hrubá mzda pak bude 18261 plus náhrada za dovolenou.

    • 15. 6. 2007 14:32

      j (neregistrovaný) 213.192.55.---

      Re: pro Jiřku
      No to je právě ono. Já musím zadat dny ne hodiny, protože se jedná o zkrácený úvazek a v personalistice mám nastaveno měsíční plat např. 10.000,- Kč (ÚSC) a úvazek 5 hod. A když zadám méně než 23, pokrátí mi automaticky poměrnou část platu.Tak, že já musím zadat 23 dní dostane 10.000,- Kč ,ale na mzd. listě se ty dva dny ukážou jako odpracované, což by nemělo být, protože odpracované nebyly.Už jsem z toho magor, musím pořádně prozkoumat program (číselníky) jestli by nešlo zadávat jako vy.
      Asi dělám někde chybu.

    • 15. 6. 2007 22:58

      Verča (neregistrovaný) 77.48.45.---

      Re: pro Jiřku
      jak vykazujete v docházce svátky.V ZP je podle § 96 odst. 1 zaměstnavatel povinen vést evidenci odprac. doby a podle § 78 1a je to pracovní doba, v níž je zaměstnanec povinen vykonávat práci.
      Chápu to tak, aby program nekrátil měs. mzdu, vykazujete svátky jako odpracované nebo počet odprac. dní snížíte např. v 5/07 o 2 dny, zaplatíte jako náhradu, ale výše náhrady je vlastně poměrná část měs. mzdy za 2 dny.

      >>Nevím, jak pracuje Váš program, ale já to mám tak, že
      >>zaměstnanec má zadanou měsíční mzdu např. 20000 Kč. V
      >>květnu je 21 prac. dní a 2 svátky, to je celkem 184
      >>hodin. Do docházky zadám 184 h a naskočí mu hrubá
      >>mzda
      >>20000 Kč. Na výplatní pásce se pak objeví 168 (16),
      >>jakože ve skutečnosti odpracoval 168 h a těch 16 h byl
      >>ve
      >>svátek doma. Celých 184 h se uloží jako hodiny, se
      >>kterými se pak počítá při výpočtu průměrného
      >>hodinového
      >>výdělku pro náhrady, např. dovolenou. Kdyby si bral
      >>v
      >>květnu třeba 2 dny dovolené, zadám 168 h plus 16 h
      >>dovolené. Hrubá mzda pak bude 18261 plus náhrada za
      >>dovolenou.
      >
      >No to je právě ono. Já musím zadat dny ne hodiny,
      >protože se jedná o zkrácený úvazek a v personalistice mám
      >nastaveno měsíční plat např. 10.000,- Kč (ÚSC) a
      >úvazek 5 hod. A když zadám méně než 23, pokrátí mi
      >automaticky poměrnou část platu.Tak, že já musím zadat 23 dní
      >dostane 10.000,- Kč ,ale na mzd. listě se ty dva dny
      >ukážou jako odpracované, což by nemělo být, protože
      >odpracované nebyly.Už jsem z toho magor, musím pořádně
      >prozkoumat program (číselníky) jestli by nešlo zadávat
      >jako vy.
      >Asi dělám někde chybu.

      U měsíční mzdy je jedno, jestli má měsíc 20 až 23 pracovních dnů, pořád má stejně. Do evidence docházky zapíšete skutečně odpracovanou dobu, dny svátku budou svátky a do PC zadáte souhrn odpracovaných dní + svátky. To u měsíční mzdy.
      U hodinové nebo úkolové mzdy do mezd dáte odpracované dny a svátky zadáte jako svátky s náhradou mzdy.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).