Hlavní navigace

Mzdový výměr

• (neregistrovaný) 62.177.84.---

15. 6. 2007 9:40

Celý život jsem dělala účetní. Po roce nezaměstnanosti jsme nastoupila do malé firmy s.r.o. - 6 lidí. Musím dělat i mzdy, takže začínám.Zjistila jsem, že mají určenou měsíční mzdu dle tabulek pro
    platy v rozpoč. a příspěv.organizacích. Mohu to nechat a zanést do vnitřních směrnic způsob určení mzdy, s tím že budě zachována minimální výše zaručené mzdy v jednotlivých zařazeních dle nového ZP? (stejně mají všichni daleko více). Způsob určení mzdy je asi na organizaci, když se výše mzdy dodrží dle ZP.Můžu mít i osobní příplatek, jako formu odměny za pracovní výkony nebo nasazení?
    Vnitřní směrnice taky jsou, aby se neřeklo. Tak se s nima smolím a už mi z toho hrabe, kdyby měl někdo nějakou koncepci na poslání, byla bych moc ráda. Můj e-mail: jsbaba@centrum.cz.Předem moc děkuji za odpověď.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 15. 6. 2007 12:51

radouš (neregistrovaný) 62.240.191.---

Re: Mzdový výměr
      Problém vidím hlavně v tom, že dle daňových zákonů lze do nákladů zahrnovat výdaje vynaložené na dosažení a zvýšení ....
      Mzda a další požitky vyplácené zaměstnancům se mohou dávat podle zákona nebo vnitřních předpisů. Zákoník práce umožňuje široké pole lidové tvořivosti, ale nadzákonné příplatky a platby by měly být zakotveny ve Vnitřním předpisu. Nejen z daňového hlediska, ale aby zaměstnanci měli přehled co a proč dostávají do výplaty a co by mohli dostávat.

• 15. 6. 2007 13:05

Eva (neregistrovaný) 80.188.1.---

Ono v těch příspěvkovkách je to trochu jinak, většinou nejde o daňové náklady a "nadzákonné příplatky" v podstatě poskytovat nelze, bylo by to nedodržení rozpočtové kázně. Platy zam. se hradí většinou z dotace územně samospr. celku nebo ze SR Vyplácíte na základě ZP - HLAVA III - od §122 dále (bývalý zákon o platu). Pracovník obdrží platový výměr, kde uvedete tarifní plat a příplatky. Vy můžete dostat základní plat dle zařazení do plat. třídy a plat. stupně + po třech měsících Vám může být přiznáno osobní hodnocení (musí být stanovena kritéria). Vnitřní mzdový předpis může řešit třeba zařazení jednolivých profesí do plat. třídy apod)

• 15. 6. 2007 18:17

Verča (neregistrovaný) 77.48.45.---

po nezaměstnanosti jsme nastoupila do malé firmy s.r.o. - 6 lidí. Musím dělat i mzdy, takže začínám.Zjistila jsem, že mají určenou měsíční mzdu dle tabulek pro platy v rozpoč. a příspěv.organizacích. Mohu to nechat a zanést do vnitřních směrnic způsob určení mzdy, s tím že budě zachována minimální výše zaručené mzdy v jednotlivých zařazeních dle nového ZP? (stejně mají všichni daleko více). Způsob určení mzdy je asi na organizaci, když se výše mzdy dodrží dle ZP. Můžu mít i osobní příplatek, jako formu odměny za pracovní výkony nebo nasazení? Vnitřní směrnice taky jsou, aby se neřeklo.

Ono v těch příspěvkovkách je to trochu jinak, většinou nejde o daňové náklady a "nadzákonné příplatky" v podstatě poskytovat nelze, bylo by to nedodržení rozpočtové kázně. Platy zam. se hradí většinou z dotace územně samospr. celku nebo ze SR Vyplácíte na základě ZP - HLAVA III - od §122 dále (bývalý zákon o platu).
      Pracovník obdrží platový výměr, kde uvedete tarifní plat a příplatky. Vy můžete dostat základní plat dle zařazení do plat. třídy a plat. stupně + po třech měsících Vám může být přiznáno osobní hodnocení (musí být stanovena kritéria). Vnitřní mzdový předpis může řešit třeba zařazení jednolivých profesí do plat. třídy apod)

na osobní ohodnocení nemusíte čekat vůbec žádné 3 měsíce, můžete dostat i dříve. Já si ale myslím, že dotaz byl z podnikatelské sféry, když jsou s.r.o., ale k jejich zařazené do skupin prací a tedy do výše nejnižší úrovní zaručených mezd se řídí katalogem prací 469/2002 a ne nařízením vlády 567/2006, kde je katalog prací pro podnikatele (nahrazuje bývalé nař. vlády 333/1993).

• 19. 6. 2007 12:42

Eva (neregistrovaný) 80.188.1.---

viz ZP:
      Zaměstnanci, který dlouhodobě dosahuje velmi dobrých pracovních výsledků nebo plní větší rozsah pracovních úkolů než ostatní zaměstnanci, může zaměstnavatel poskytovat osobní příplatek až do výše ............

.. myslíte že doba kratší než 3 měsíce se považuje za dlouhodobou?
      Dle praxe se opravdu přiznává nejdříve po 3 měsících, někdo dokonce vůbec. Toho s.r.o. jsem si nevšimla, ale proč tedy odměňování podle tabulek?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).