Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
20. 6. 2007 14:59
Dobrý den,
Chci se zeptat na Vaše zkušenosti, jak elektronicky podepisuje daňová přiznání za oprávněnou osobu, tj. jednatele apod. Klasický případ je, kdy finanční oddělení připraví přiznání a ten samý člověk, třeba účetní, toto přiznání chce elektronicky podepsat. K tomu bude asi potřebovat elektronický podpis jednatele nebo svůj elektronický podpis za podmínky, že k podpisu přiznání bude papírově zplnomocněn. Mám pravdu, že:
1. jednatel zplnomocní zaměstnance, který zpracovává přiznání, k podpisu přiznání. Ověřenou plnou moc zašleme na FÚ.
2. pověřený zaměstnanec si zařídí kvalifikovaný elektronický certifikát, tj. získá elektronický podpis.
3. zaměstnanec podepíše elektronicky daňové přiznání.
Dejte mi prosím vědět, jak to děláte Vy, protože samozřejmě nebudu mít k dispozici elektronický podpis jednatele a dělám to z úplně jiného počítače.
Díky.