Hlavní navigace

Reklamace - pro gravera

  • (neregistrovaný) 213.192.60.---

    25. 7. 2007 0:32

    dobrý den, potřebuji poradiit. Zákazník reklamoval upadlé knoflíčky na kalhotách, které mu byli vyměněné, ale za jiné, podle mého názoru hodící se ke kalhotům. Hnědá barva kalhot, hnědé knoflíky. Má nárok na výměnu za úplně stejné knoflíčky, nebo, postačuje, že zákazník má knoflíky adekvátné k barvě a typu kalhot. Zákazník je přesvědčen o tom, že pokavaď nedostane stejné knoflíčky, má nárok na odstoupení od smlouvy. Prej je to v obč. zákonniku. Pokavaď vím, je tam jenom, že oprava musí být řádně provedena. Co obsahuje slovíčko - řádně provedena? Musí být součást výrobku vyměněna za stejnou, nebo postačuje výměna za dejme tomu podobnou, ale splňuje danej účel. Mně příjdou knoflíčky na kalhotách aboslutně ve shodě s barvou kalhot a jejich provedení. Tak se teda ptám, jak to je s výměnou součástky. \musí být stejná, nebo i jiná ktera defakto plní svůj účel. Kdo je v právu?
    Díky moc

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 25. 7. 2007 0:52

      Eva M. - moderátorka diskuze (neregistrovaný) 85.207.166.---

      Upozornění moderátora
      Prosím dbejte na nadpisy, měly by vystihovat podstatu problému, na nějž se ptáte. Váš původní nadpis "pro gravera" se moc nepovedl. Výstižnými nadpisy přispíváte k přehlednosti diskuze, což je v zájmu nás všech. Přečtěte si prosím i pravidla diskuze, objevují se vám při zadávání každého přispěvku. Děkujeme.

    • 25. 7. 2007 14:46

      Marcela (neregistrovaný) 213.155.227.---

      Re: Reklamace - pro gravera
      Hezký den,

      co se líbí Vám nemusí se líbit někomu jinému. Pokud tam měl např. červené a Vy tam dáte hnědé knoflíčky, tak uplně změníte vzhled věci, kterou si původně koupil. Ale možná chce taky jenom "prudit".

    • 29. 7. 2007 9:35

      graver (neregistrovaný) 89.102.8.---

      Re: Reklamace - pro gravera
      Obávám se, že vám neumím jednoznačně odpovědět. Legálním cílem reklamace je uvedení věci do souladu s kupní smlouvou. Kupní smlouva byla zřejmě uzavřena konkludentně - zákazník něco viděl, koupil, zaplatil. Velmi rigorózně vzato má pravdu zákazník - zaplatil za něco, co nějak vypadalo a v rámci záruční opravy došlo ke změně podoby věci (podle vás bagatelní, podle něj ne).
      Nárok na odstoupení od smlouvy rozhodně nemá - nejedná se o neodstranitelnou vadu, která by bránila v řádném užívání věci. Nemůže požadovat ani výměnu - nebylo by to adekvátní povaze věci (§622).
      Můžete mu nabídnout slevu, pokud na ni nepřistoupí, pak to v dokladu o vyřízení reklamace uveďte a napište tam, že výměnou knoflíků za obdobné považujete věc za uvedenou do souladu s kupní smlouvou. Pak mu nezbývá, než se soudit, a to kvůli knoflíkům asi neudělá.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).