Re: reklamace- výměna nebo vrácení peněz
V případě neodstranitelné vady má kupující nárok na okamžitou výměnu věci za bezvadnou nebo odstoupení od smlouvy dle vlastního výběru, tzn. v tomto konkrétním případě rozhoduje kupující. Vy ovšem nemáte žádný problém - tím, že si převzal peníze, konkludentě sám rozhodl o způsobu vyřízení. Stěžovat si opravdu může - vaší povinností je ho o možnostech reklamace poučit, nikoliv mu např. vnucovat jen jeden způsob. Ale těžko bude prokazovat, že jste mu nedali na vybranou.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
2. 8. 2007 10:20
dobrý den, chtěla bych se zeptat na jeden detail v paragrafu 622, obč. zák. Jde o to, že při vadě neodstranitelné má zákazník právo na výměnu, nebo na odstoupení. Náš zákazník měl vyřízenou reklamaci formou vrácení peněz. V obchodě si peníze bez problému převzal, ale asi tak po hodince zavolal, že se bude stěžovat, že jsme mu nenabídli výměnu. Řekli jsme mu, že jsme reklamaci vyřídili řádným způsobem / vrácení peněz/ Jde mi o to jak, jsem psala, má nárok na výměnu nebo na peníze, ale už se tam nic nepíše o tom, že by si mohl vybrat, jedno z toho. Nebo má právo si vybrat, když máme dané zboží k dispozici? Problém je v tom, že nám už firma vystavila dobropis, a na druhou stranu, výrobek už je za jinou cenu. A výrobek mu jen tak dát nemůžu, protože se neuskuteční prodej, a nastane problém v zásobách. Takže se jednoduše ptám, kdo má právo rozhodnout o tom, zda výměna nebo peníze? Prodejce, nebo kupující?