Výpočet mzdy

• (neregistrovaný)

7. 8. 2007 6:29

Dobrý den,
    jsem studentka na brigádách a ráda bych si vypočítala mzdu. Pracuji ve dvou brigádách - první: dohoda o provedení práce, druhá: dohoda o pracovní činnosti. Zajímá mne spíše ta druhá. Zde nevyužívám daňové slevy na studenta (ta je u první brigády), potvrzení o studiu jsem ale dávala. Hrubá mzda je 70Kč za hod. max. odpracovat mohu jen 80 hod. měsíčně (podotázka: je toto omezení nějak podloženo zákonem??? Vím, že existuje omezení 150hod. za rok, ale o tomto jsem jinde neslyšela). A jak je to se sociálním a zdravotním? to za mne přece hradí stát, ne? Nebo se to odvádí i vícekrát?? Díky moc za rady.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 7. 8. 2007 7:43

Líba (neregistrovaný)

Re: Výpočet mzdy
      Předpokládám, že tam, co máte DPP, máte podepsané Prohlášení poplatníka a uplatňujete slevy. Z DPP se neodvádí zdravotní a sociální pojištění, daň spočítají podle tabulek a odečtou z ní slevu. U DPP je to omezení 150 hodin za rok, jak píšete.

U dohody o pracovní činnosti je to jiné. Tam se z dosaženého výdělku odvádí ZP a SP a danit se bude do 5000,- srážkovou daní 15 % a nad 5000,- měsíčně zálohovou nejméně 20 %. Tan daň je jiná ne proto, že je to jiný druh smlouvy, ale proto, že prohlášení můžete mít podepsané současně jen u jednoho zaměstnavatele.
      V DPČ je omezení, že musí být do poloviny pracovní doby, což odpovídá 20 hodinám týdně. To, že za vás odvádí ZP stát, znamená jen to, že nemusíte doplácet do minimálního vyměřovacího základu, pokud bude výdělek nižší.

• 7. 8. 2007 8:38

Líba (neregistrovaný)

5880 - (4,5 % ZP) - (8 % SP) = 5880-265-471=5144
      Zaokrouhleno na 100 nahoru 5200
      20 % = 1040
      5144 - 1040 = 4104

Po skončení roku si uděláte daňové přiznání a pravděpodobně se vám zaplacená daň vrátí, protože uplatníte slevu na osobu i na studenta za celý rok.

• 7. 8. 2007 16:26

Barča (neregistrovaný)

Moc děkuji!!!