Hlavní navigace

Smlouva o dílo - spěchá!

• (neregistrovaný) 147.229.196.---

13. 9. 2007 8:42

Dobrý den, prodávám dílo na Slovensko, jsem student, nemám ŽL. Mám uzavřít smlouvu dle slovenských, nebo dle českých zákonů? Firma mi nabízí zaslání nezdaněné částky, kterou si sám v daňovém přiznání případně zdaním (jsem student, takže bych teoreticky mohl skončit na nule, co se splatnosti daní týče, je to tak? - odpočty). Jak je to se sociálním a zdravotním? Jinak částka převyšuje 15000Kč (čili se jedná o pracovně právní poměr, pokud tomu dobře rozumím). Díky za každou radu.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 13. 9. 2007 9:01

Šárka (neregistrovaný) 193.86.111.---

Re: Smlouva o dílo - spěchá!
      Pokud se jedná o příležitostnou činnost a Váš výdělek za rok nepřekročí 20tis pak nemusíte podávat DP a ani danit.Prodáváte Vy,takže bych volila dle českých zákonů.

• 13. 9. 2007 9:06

Petr (neregistrovaný) 147.229.196.---

Děkuji. Výdělek tuto částku určitě překročí. Mám si na něco v autorském zákoně dát pozor (nemám ŽL)? Jak je to s tím sociálním a zdravotním? Společnost mi hodlá poslat celou nezdaněnou částku na účet, tu tedy přiznám v daňovém přiznání, kde nebude uvedena žádná záloha na daň, ano? Pokud bude výdělek za rok např. 100.000Kč, mám se obávat jako student nějakého vysokého doplatku při daňovém přiznání, nebo jako student nebudu mít doplatek žádný (100.000 hrubého, bez daňového základu, budu danit sám jako FO)? A jak to sociální a zdravotní? Dílo zpracovávám v domácnosti, ale to asi není důležité :) Díky

• 13. 9. 2007 9:33

Šárka (neregistrovaný) 193.86.111.---

Opravuji krapet svou odpoěď,DP nemusíte podávat při výdělku do 15tis ročně.U Vašich dalších dotazů si nejsem uplně jistá,takže raději nebudu poskytovat chybné info :o) Zkuste mrknout do historie

• 13. 9. 2007 13:25

bdm (neregistrovaný) 217.196.220.---

*** Zmiňujete autorský zákon, takže Vám nejdříve musí být jasné o jaký druh příjmů půjde. Příjmy z autorských práv jsou příjmy §7 (proti nim výdaje skutečné nebo paušálem), jednorázové a nahodilé (mimo §6-9), jsou příjmy §10 (proti nim prokázané výdaje a do příjmu 20 tis. za rok osvobozeny). Dań závisí na celkových ročních příjmech, které uvádáte v DP. ***

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).