Hlavní navigace

1. zaměstnanec

• (neregistrovaný) 85.71.83.---

25. 9. 2007 7:42

Dobrý den, potřebovala bych poradit. Jsem mzdová účetní, tuto práci nedělám dlouho a známý mě poprosil, zda bych mu mohla zpracovávat mzdy na jednoho zaměstnance. Doposud žádného neměl. Co všechno je potřeba k přihlášení na úřadech (FU, OSSZ, ZP)? Dělám to poprvé a nechci na něco zapomenout. Moc děkuji.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 25. 9. 2007 8:41

Lenka (neregistrovaný) 213.29.68.---

Re: 1. zaměstnanec
      FU přihlášení k dani srážkové a ze závislé činnosti
      ZP-přihlášení firmy a zaměstnance
      SP-přihlášení firmy a zaměstnance
      Kooperativa -zák.pojištění zaměstnanců
      všechny tiskopisy kromě FU najdete na internetu

• 25. 9. 2007 8:48

Renata (neregistrovaný) 88.101.211.---

Krásný den, je toho vcelku dost ze začátku, ale pak už je to brnkačka. Takže:
      1) zajít na FU na registraci a přihlásit se k placení daně ze závislé činnosti (což je daň ze mzdy)
      2) zajít na OSSZ a přihlásit první firmu jako malou organizaci, tzn. toho podnikatele a potom dáte jenom přihlášku na toho zaměstnance. Tomu musíte napsat pracovní smlouvu a kopii přiložit k přuhlášce na OSSZ a ještě k tomu přiložit zaměstnancův poslední zápočtový list a pokud byl na přadu práce tak potvrzení z ÚP
      3) zajít na zdravotní pojišťovnu, u které je zaměstnanec registrovaný. Zaregistrujete opět podnikatele jako plátce a potom přihlásíte na hromadném ohlášení toho zaměstnance. K tomuto nemusíte přikládat nic.

Na úřadech OSSZ a ZP budou chtít kopii živnostenského listu podnikatele.

A ještě se musíte zaregistrovat na Kooperativě kvůli placení zákonného pojištění proti pracovnímu úrazu. To se platí jednou za tři měsíce (čtvrtletně) a záleží na tom do jaké skupiny pan podnikatel spadá - to se vypočítává na promile. (vyhláška 125/1993 Sb - sazby zákonného pojištění)

Tak snad je to všechno. Pokud byste potřebovala poradit tak mi napiště a já Vám ráda pomohu. Renata