Hlavní navigace

Náhrada nebo část smluvní mzdy ve svátek

• (neregistrovaný) 213.192.9.---

3. 10. 2007 16:25

Dobrý den, může mi někdo prosím napsat, zda se u měsíčních smluvních mezd svátek proplácí náhradou mzdy nebo poměrnou částí smluvní mzdy? Poptávala jsem se u známých a zjistila jsem, že si každý zvolí svůj způsob. Děkuji za radu.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 3. 10. 2007 16:58

Láďa (neregistrovaný) 194.213.201.---

Re: náhrada nebo část smluvní mzdy ve sv
      Existují 2 výklady, takže si vyberte, co vám víc vyhovuje. Častější je, že se k svátku přistupuje, jako kdyby zaměstnanec ten den pracoval, tedy dostane poměrnou část mzdy.

• 3. 10. 2007 17:23

Martina (neregistrovaný) 213.192.9.---

Děkuji za odpověď. Já jsem osobně používala dříve část smluvní mzdy, pak jsem si ale v Abecedě mzdové účetní přečetla, že to odporuje zákonu, a tak jsem začala používat náhrady. Ale teď jsem se ptala známých účetních (u nich to je někde uprostřed), potom na inspektorátu (tam mi řekli, že se setkali s oběma způsoby ale že uznali oba, a nakonec auditorů a ty mi řekli, že mám používat smluvní mzdu, protože u náhrad mě může v případě, že to zaměstnance poškodí, dát inspektorát i pokutu. A to by se mi teď mohlo stát, protože se zvýšily mzdy a jakékoliv dovolené nebo svátky teď budou zaměstnance poškozovat. No, a to je hlavní důvod proč to tak zjišťuju. Takže jestli má ještě někdo nějaké zkušenosti, tak budu ráda.

• 3. 10. 2007 17:38

Láďa (neregistrovaný) 194.213.201.---

Tady je jeden odkaz na dřívější diskuzi:
      http://business.center.cz/business/diskuze/zprava.aspx?id=314521

Jinak jste nastolila jeden dotaz, který by mě taky zajímal. Pokud skokově zaměstnancům zvednu mzdu je otázkou, jak se zachovat k náhradám, protože pak budu zaměstnance citelně poškozovat zejména při čerpání dovolené.

• 3. 10. 2007 18:48

Laďa (neregistrovaný) 80.78.146.---