Hlavní navigace

Přesčasy ve svátek

  • (neregistrovaný)

    11. 10. 2007 16:27

    Zaměstnanec, který u nás pracuje na poloviční úvazek a má smluvní mzdu, pracoval ve svátek 10hod. Dohodli jsme se, že si za to celé vybere náhradní volno, a tak bych se chtěla zeptat, jak to bude s náhradním volnem. Jsem z toho zmatená, pročítala jsem si Abecedu mzdové účetní a stejně to moc nechápu. Pokud by pracoval pouze 4hod tzn. tak jak má ve smlouvě, tak si myslím, že v ten svátek dostane klasickou mzdu a v době vybírání náhradního volna náhradu mzdy ve výši průměrného výdělku tzn. nebudou příplatky. Ale jak je to s tou dobou nad 4 hodiny? Jedná se o přesčasy? Jak se platí a poté vybírají náhradním volnem, když vznikly ještě ke všemu ve svátek? Radu nutně potřebuji, setkal jste se s tím někdo?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 11. 10. 2007 18:47

      Láďa (neregistrovaný)

      Re: Přesčasy ve svátek
      Náhradní volno by měl mít v délce odpracované doby ve svátek, tedy 10 hodin (2,5 dne).
      Jinak přesčas vzniká až po překročení fondu pracovní doby platné v organizaci (při běžné 8 hodinové směně tedy 8 x počet pracovních dnů).
      Pokud tedy pracuje jen na 4 hodiny denně, přesčas u něj nikdy nevznikne, i když občas bude pracovat déle.

    • 11. 10. 2007 21:42

      Martina (neregistrovaný)

      Re: Přesčasy ve svátek