Hlavní navigace

Dobropisy.

• (neregistrovaný) 87.197.98.---

26. 10. 2007 15:55

Dobrý deň,
    som Slovenka a pracujem ako účetní pre českú s.r.o. Mám trocha medzery a nie sú mi jasné niektoré predpisy. Pochopila som správne, že pri vystavenom dobropise pre odberateľa, môžem uhradiť DPH až keď sa mi tento vráti od odberateľa potvrdený A nie je problém, že mne systém automaticky účtuje vystavené dobropisy? Nebude v tom zmätok?
    Prosím o radu... :)
    Ďakujem pekne

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 26. 10. 2007 15:59

Monika (neregistrovaný) 89.176.40.---

Re: Dobropisy.
      Dobry den, ano dle zakona o DPH mate narok na odpocet DPH az v obdobi, kdy obdrzite potvrzeny dobropis od odberate. Problem je ten, ze se toto obdobi samozrejme muze lisit od obdobi vystaveni. Pokud Vam ucetni system neumoznujem nejakym zpusobem evidovat dobropisy a k nim obdobi uplatneni, mela byste si tuto evidenci delat manualne a pripadne rozdily zohlednit v danovem priznani.
      Monika

• 26. 10. 2007 18:31

kojot (neregistrovaný) 88.102.174.---

Jenom bych chtěl ještě upřesnit, že ten dobropis vlastně můžete zaúčtovat nejdříve do období, do jakého ho zaúčtoval odběratel. Pokud Vám systém, tak jak píše Monika, neumožňuje manipulovat s datem zaúčtování dobropisu pro účely DPH, tak je vhodné vystavit dobropis vždy na začátku měsíce a potom většinou se ten dobropis ještě ve stejném měsíci vrátí, resp. odběratel ho i v měsíci vystavení zaúčtuje.

• 27. 10. 2007 7:52

Jaromír (neregistrovaný) 83.208.229.---

No podle § 42 ZDPH "Oprava základu daně a výše daně je samostatným zdanitelným plněním, které se považuje za uskutečněné
      a) ve zdaňovacím období, ve kterém byl daňový dobropis DORUČEN plátci, pro kterého se uskutečnilo zdanitelné plnění, pokud jde o opravu výše daně podle odstavce 1 písm. a), b) a c)"