Zabavení vozu

• (neregistrovaný)

29. 11. 2007 17:45

Dobrý den, možná mám dotaz spíše více právního charakteru. Ale i tak bych Vás chtěla požádat o radu. Jsem účetní a začala jsem v polovině minulého měsíce pracovat pro nově vznikající stavební firmu a.s. Sepsali jsme spolu smlouvu o spolupráci (ale víceméně je na HPP). Soukromně mám vlastní automobil na leasing a to od začátku roku, které jsem splácela vždy včas. Nynejší společnost mi však nezaplatila ve výplatním termínu - což bylo 10. dne (ani ostatním zaměstnancům). Již tehdy jsem upozorňovala, že potřebuji zaplatit alespoň leasing, abych o auto nepřišla. Slibů bylo mnoho - každý den...peníze budou druhý den a nic a to až do dnešního dne. Nicméně - minulý víkend mi přišli auto odebrat anyní je částka k zaplacení mnohem vyšší a stále jsem nedostala zaplaceno. Zaměstnavatel o tom ví a dokonce mi bylo přislíbeno, že vzniklou škodu uhradí. Nicméně opět asi jen slib. Tuto situaci jsem si nezpůsobila vlastní vinou a tak bych se chtěla zeptat - jeli možno nějak dohnat zaměstnavatele k úhradě těchto vzniklých problémů...dny plynou a vystavuje mne touto platební neschopností dokonce tomu, že budu muset doplatit zbytkovou cenu vozu okamžitě a to je 400 tis. Opravdu si to musím nechat líbit - poraďte mi prosím jak mohu toto vyřešit. Děkuji za jakoukoliv radu

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 29. 11. 2007 20:24

pavel (neregistrovaný)

Re: zabavení vozu
      Pokud máte sepsanou pracovní smlouvu a mzda Vám nebyla vyplacena do 15 dnů po řádném výplatním termínu, můžete ukončit PP a zaměstanavatel Vám musí dát odstupné..
      Jinou radu nemám..Každý si bohužel musí své závazky platit sám..

• 30. 11. 2007 8:22

xy (neregistrovaný)

15 dnů po uplynulém termínu splatnosti - to je popsáno v § 141 odst. 1 ZP
      pochybuji, že na zaměstnavateli můžete požadovat náhradu škody za to, že jste včas neuhradila nějakou splátku (každý by měl mít nějakou rezervu, přece nemůžete žít "nadoraz")