Hlavní navigace

Vrácení daně pro studenty

• (neregistrovaný) 89.102.105.---

6. 1. 2008 20:51

Dobrý den,
    jsem studentkou 3.ročníku vysoké školy, chtěla jsem se zeptat v roce 2007 jsem měla od léta do prosince brigádu(dva měsíce jsem měla smlouvu na 150 hodin - dohoda o provedení práce,Od září do prosince jsem měla smlouvu - dohodu o pracovní činnosti kdy mi už odečítali sociální a zdravotní pojištění)v průměru měsíční výdělek činí asi 3250Kč.
    Chtěla jsem se zeptat jestli mam nárok na vrácení daně jestliže jsem studentkou vysoké školy jak to s tou vrácení dani vlastně je?I jestli je to závislé na průměrném měsíčním výdělku nebo jak se to vlastně vypočítává?
    Předem děkuji za odpověď

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 7. 1. 2008 8:45

Líba (neregistrovaný) 80.95.127.---

Re: Vrácení daně pro studenty
      Pokud jste měla zaměstnavatele za sebou a nikoliv souběžně, požádejte posledního zaměstnavatele v roce o roční zúčtování daní.
      Jestliže jste měla podepsané prohlášení poplatníka (růžový dvojlist), je dost možné, že jste při tak malém příjmu žádné daně neplatila. Podívejte se nejprve na výplatní pásky.

Na základě potvrzení o zdanitelných příjmech od všech zaměstnavatelů se sečtou vaše příjmy, spočítá se daň, odečte se sleva na poplatníka (7200,-) a na studenta (2400,-) a pokud zálohová daň, která vám byla stržena je větší, dostanete ji zpět.

• 7. 1. 2008 8:48

xy (neregistrovaný) 195.47.3.---

Re: Vrácení daně pro studenty
      Pokud jste měla příjem (ať hrubý nebo čistý) kolem 3000Kč, tak jste při podepsaném daň.prohl. neplatila žádnou daň, při nepodepsaném byste měla srážkovou daň, která je konečná
      Zeptejte se zaměstnavatele (nebo na výplatní pásky), zda jste platila nějakou daň - pokud ne, tak pokud nemusíte z jiného důvodu podávat daň.prohl., je Vaše daň.povinnost vyrovnaná.