Re: Musím podat dodatečné přiznání?
Do přiznání jste skutečně měl zahrnout příjmy ze zaměstnání /z dohody/. Pokud by vám zaměstnavatel vystavil to potvrzení zítra ráno (a třeba poslal emailem), tak během dne stihnete vyplnit nové přiznání se všemi údaji a podat OPRAVNÉ přiznání. Pokud byste to nestihl zítra (31/3), tak totéž udělejte v dalších dnech, ale už půjde o DODATEČNÉ přiznání.
Velice děkuji za rychlou odpověď, ještě jsem se chtěl zeptat, jestli k tomu dodatečnému přiznání (opravné nestihnu) nemusím přikládat i potvrzení o studiu (resp. že jsem studoval od tehdy do tehdy, studentem už nejsem).
Protože tu brigádu jsem vykonával jako student, zaměstnavateli jsem taky potvrzení odevzdával.
Na to, abych měl nulovou daň, mi bohatě stačí sleva na poplatníka, takže jsem se chtěl jen ujistit, jestli ještě nebudu potřebovat to potvrzení o tom, že a odkdy dokdy jsem studoval (jehož získání by pro mne bylo teď už přece jen trochu komplikované, škola je 300 km daleko) z nějakého jiného důvodu.
Děkuji
Když stejně nestihnete opravné přiznání, tak si vyžádejte to potvrzení o studiu a podejte to dodatečné přiznání komplet tak, jak mělo být správně. Je možné, že vám i daň vyjde jinak a lépe ;-)
A pozor - dodatečné přiznání podejte až v květnu; pokud byste ho podal do 30 dní od podání řádného, považovalo by se to za "odvolání" řádného přiznání (pokud se mýlím, jistě mě někdo opraví).
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Změny, které přináší rok 2026 do oblasti zaměstnávání
Velký rozcestník změn v roce 2026, které se týkají podnikatelů
Nová sleva na sociálním pojistném v roce 2026
Konec roku rozhoduje: Špatně načasovaná platba daně či pojistného vyjde draho
Více než 1100 korun za to, že vám dají důchod. Přitom nemusíte platit nic
Od sedel po originální brýle. Přinášíme 10 zajímavých příběhů podnikatelů za rok 2025
30. 3. 2008 21:06