Reklamace - informace o vyřízení

  • (neregistrovaný)

    3. 3. 2011 18:08

    Dobrý den

    Zajímalo by mě zda prodávající je povinen do 30 dnů informovat kupující o stavu reklamace.

    Například: prodávající vyřešil reklamaci do zákonné lhůty 30 dnů, třeba 25 den již měl rozhodnutí. Je povinen o této skutečnosti informovat kupujícího? Nebo může čekat až si kupující sám přijde?

    Děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 27. 6. 2011 9:12

      majako (neregistrovaný)

      Nevím, podle čeho byl Ondřej označen jako zákazník? (to ale není podstatné).

      Uvedený dotaz je všeobecně vykládán zcela opačně než uvádíte, tedy že:
      "Prodávající však nemá povinnost kupujícího o vyřízení reklamace sám informovat. Je proto na kupujícím, aby prodávajícího kontaktoval a o stavu vyřizování reklamace se informoval."

      Uvedeno například na www stránkách ČOI
      http://www.coi.cz/cs/legislativa/prava-kupujicich.html

    • 20. 10. 2011 8:54

      majako (neregistrovaný)

      V odpovědi se nemýlím, protože ta je pouhým odkazem (citátem) ze stránek ČOI. Pokud míníte omyl v odpovědi, pak je to omyl který byl uváděný na stránkách ČOI, kde byla tato věta uvedena a zmíněnou citaci převzal do svého článku o reklamacích i server Podnikatel na základě tohoto vyjádření, kde původně uváděl též opačný názor - tedy že "je povinen".

      Zdá se, že je v tom trochu binec, protože zmíněná citace uváděná dlouhodobě na stránkách ČOI mezi tím z jejich stránek v tichosti zmizela.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).