Nevím, podle čeho byl Ondřej označen jako zákazník? (to ale není podstatné).
Uvedený dotaz je všeobecně vykládán zcela opačně než uvádíte, tedy že:
"Prodávající však nemá povinnost kupujícího o vyřízení reklamace sám informovat. Je proto na kupujícím, aby prodávajícího kontaktoval a o stavu vyřizování reklamace se informoval."
Uvedeno například na www stránkách ČOI
http://www.coi.cz/cs/legislativa/prava-kupujicich.html
Nejsem si úplně jist, že se ve své odpovědi nemýlíte. Viz odkaz: http://www.elaw.cz/cs/obcanske-pravo/574-vyrizeni-reklamace-spotrebniho-zbozi.html
S pozdravem
Honza
V odpovědi se nemýlím, protože ta je pouhým odkazem (citátem) ze stránek ČOI. Pokud míníte omyl v odpovědi, pak je to omyl který byl uváděný na stránkách ČOI, kde byla tato věta uvedena a zmíněnou citaci převzal do svého článku o reklamacích i server Podnikatel na základě tohoto vyjádření, kde původně uváděl též opačný názor - tedy že "je povinen".
Zdá se, že je v tom trochu binec, protože zmíněná citace uváděná dlouhodobě na stránkách ČOI mezi tím z jejich stránek v tichosti zmizela.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
3. 3. 2011 18:08
Dobrý den
Zajímalo by mě zda prodávající je povinen do 30 dnů informovat kupující o stavu reklamace.
Například: prodávající vyřešil reklamaci do zákonné lhůty 30 dnů, třeba 25 den již měl rozhodnutí. Je povinen o této skutečnosti informovat kupujícího? Nebo může čekat až si kupující sám přijde?
Děkuji