Rovnoměrné odpisy

• (neregistrovaný)

25. 6. 2008 8:47

Dobrý den, ráda bych Vás požádala o radu. Nejsem účetní, takže se prosím, neděste, že má někdo takovou odvahu účtovat, když o tom nic neví:-)...Pořebuji si v jednom právním návrhu zkontrolovat výši stanovených odpisu. Jedná se o budovu v 5. odpis. skup. Myslela jsem si laicky, že když jde o rovnoměrné odpisování, že se částka 2,133mil. vydělí na 30let. Ale je zde stanoveno, že za 1.rok odpisování 1,4% a dále pak 3,4%. Moc ocením, když mi řeknete, co je správné.
    Předem děkuji...

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 25. 6. 2008 8:57

Petra (neregistrovaný)

Re: Rovnoměrné odpisy
      musíte rozlišit účetní a daňové odpisy,
      daňový odpis je to co píšete 1.rok - 1,4%, další roky 3,4%

• 25. 6. 2008 9:04

Petra (neregistrovaný)

Když žaluji částku za technické zhodnocení, a v nájemní smlouvě je stanoveno - pronajímatel při skončení smlouvy převede technické zhodnocení do svého majetku, za zůstatkovou cenu, znamená to, že se jedná o daňové?Moc děkuji..

• 25. 6. 2008 9:37

Petra (neregistrovaný)

Podle mě se majetek v zůstatkové ceně zařadí do majetku, potom se teprve odepisuje - pokud je vyšší než 40.000 a stanoví se daňové a účetní odpisy.(daňové procentem a účetní podle let odespisování) Snad Vám někdo ještě poradí.

• 25. 6. 2008 14:38

DaniK (neregistrovaný)

V praxi to tak funguje, že se jedná o daňovou zůstatkovou cenu.

Po ukončení pronájmu si nájemce nemůže uplatnit do daňových nákladů daňovou zůstatkovou cenu. Může si ji uplatnit až při vyrovnání s pronajímatelem, tzn. má ve stejné výši výnos (příjem), proto se na 99% jedná o daňovou zůstatkovou cenu.