Re: Maintenance - podpora software
Jak ale chce rozlišit hodnotu aktualizací? Možná bych to vzdala jako údržbu software v jeho funkčnosti. Pokud by nebyla provedena aktualizace, byl by program zastaralý (vzhledem k častým změnám v zákonech), takže by jste ho nemohli používat.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
22. 8. 2008 13:43
Mám prosbu,
každoročně obdržíme čtvrtletní fakturu na podporu a údržbu software, na jeden software a čtvrtletí to dělá cca 13 000 Kč, tj. cca 52 000 ročně.
Dle smlouvy maintenance zahrnuje telefonickou podporu, aktualizace a přístup na extranet dodavatelské společnosti.
Jak mám správně zařadit do účetnictví?
Lze přímo do nákladů nebo se jedná o technické zhodnocení (tj. musím zvýšit pořizovací cenu software a odpisovat)?
V případě již odepsaného software by případné TZ znamenalo odpisování na 36 měsíců?
Díky moc za radu!