Re: nástup do prac. poměru v neschopnost
Četla jsem to již několikrát. Naposledy Abeceda mzdové účetní 2008, str.382 Započitatelný příjem, prosím.
ale tam je popsán případ, že měl 2 zaměstnání (dříve uzavřené) - a v jednom pobíral dávky, z druhého ne (to by se snad mohlo jednat o případ, že má zlomenou nohu a nemůže docházet do práce, ale v 2. poměru, kde pracuje doma třeba na počítači, tak to vykonávat může - musí mu to ale odsouhlasit ošetřující lékař)
přece není normální, aby se zaměstnanec hodil marod v zaměstnání, kde již nechce pracovat, třeba tam i skončil a pobíral popř. nemoc. dávky v podpůrčí době a v té samé době uzavřel jiné zaměstnání a tam čile chodil vydělávat
Pokud jsem v pracovní neschopnosti, tak nemohu chodit do žádné práce, tedy ani do nové.
Nejsem právník, ale tohle mi přijde celkem logické.
Nebo jsem doma jen abch nemusela chodit do staré. Ukončím tedy neschopenku a nastoupím do nové.
Nevím, třeba má někdo jiný názor?
Pokud je nemoc taková, že způsobuje pracovní neschopnost u jednoho druhu práce, ale u druhého ne, a neporušíte léčebný režim, tak to klidně lze. Např. budete pracovat jako prodavačka a zlomíte si nohu a tím pádem nemůžete pracovat a lékař Vám vystaví prac. neschopnost. Když si ale najdete práci sedavou a v době lékařem povolené vycházky (nebo doma) ji budete vykonávat, vše je v pořádku.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Nová sleva na sociálním pojistném v roce 2026
Konec roku rozhoduje: Špatně načasovaná platba daně či pojistného vyjde draho
Více než 1100 korun za to, že vám dají důchod. Přitom nemusíte platit nic
Od sedel po originální brýle. Přinášíme 10 zajímavých příběhů podnikatelů za rok 2025
Velký manuál k paušální dani OSVČ pro rok 2026
Výpočet důchodu se v roce 2026 změní
26. 8. 2008 10:06