Ahoj,
nejsem odborník, ale myslim, že záleží na tom, jestli zákazník platí tobě, nebo na účet přímo té čínské firmy. V prvním případě vystavíš fakturu zákazníkovi a Číňani tobě, v druhém případě vystaví zákazníkovi fakturu přímo z Číny a ty pak vyfakturuješ do Číny zprostřekování obchodu. Asi bys měl volit to první variantu.
Zákazník platí mě, já za ty peníze zboží objednám u dodavatele na zákazníkovo adresu a nechám si z toho provizi.
účetnictví ukládám takhle, stačí to tak? (pro zobrazení většího obrázku klikněte na obrázek a dejte zobrazit obrázek....)
potom si dělám screen z paypalu
a screen objednávky u dodavatele
Stačí mi tohle všechno do účetnictví? a co musím vydat zákazníkovi?
Dobrý den,
na otázku nelze dobře odpovědět, pokud nespecifikujete, o jaký typ smlouvy přesně jde - komisionářský model (jednáte vlastním jménem na účet čínského klienta), zprostředkovatelská smlouva, jiná smlouva - nezáleží ani tak na tom, jak se ta smlouva jmenuje, ale jaký model spolupráce jste v ní uzavřel.
Dobrý den,
bude to zprostředkovatelská smlouva. Budu mít stránku jako eshop, kde si zákazník vybere zboží a jako v každém eshopě ho dá do košíku a zaplatí. V každé ceně zboží bude už zahrnuta moje provize. Cílová částka bude tedy konečná. Já zboží objednám u dodavatele na zákazníkovo adresu. Akorát nevím jaký doklad mám vydat zákazníkovi. A jaké doklady si musím schovávat pro finanční úřad.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
21. 3. 2011 18:34
Zdravim,
rozjíždím eshop, kde budu mít veškerou nabídku prodejce ze zahraničí (většina z číny).