Re: Vrácení daní studentům
Jde o to, že jsem student a bylo mi na konci brigádo řečeno, že mám možnost navrácení odvedených daní v pracovním poměru. Prý postačuje, když se stavím na osobním oddělení a vyřídí se nějaké papíry a daně jsou prý nám studentům navráceny v plné výši. Právě to vše jsem si chtěl ověřit, jak to doopravdy vše je, ale jelikož se v této problematice nevyznám, tak jsem byl ztracený...
Děkuji!
Ano, je to tak, nejpozději do 15.února 2009 podepíšete u posledního zaměstnavatele v daňovém prohlášení poplatníka žádost o provedení ročního zůčtování daně a tento zaměstnavatel vám ho provede.Protože se vám uplatní sleva na poplatníka za celý rok a sleva na studenta, pravděpodobně se vám vrátí celá sražená záloha na dani.Toto ale není jenom pro studenty. To platí pro všechny.
Ony Vám nemusí být navráceny v plné výši. Záleží na celkové celoroční výši příjmů, zdaněných zálohovými daněmi a výši těch zálohových daní. Každý člověk může uplatnit celoroční daňovou slevu 24840 Kč a student navíc 335 Kč za každý měsíc studia v tom roce. Tyto daňové slevy se odečtou od vypočítaných daní a přeplatek se jim vrátí. Na osobním (nebo ve mzdové účtárně) firmy, u které budete pracovat naposledy v roce, podepíšete na daňovém prohlášení (takový ten růžový dvojlist) žádost o zúčtování. A pokud jste měl v tom roce i jiné zaměstnavatele, musíte si od nich vyžádat potvrzení o zdanitelných příjmech a toto předat tady tomu poslednímu zaměstnavateli, u kterého žádáte o zúčtování. Všechno to musíte stihnout do 15. 2.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Nová sleva na sociálním pojistném v roce 2026
Konec roku rozhoduje: Špatně načasovaná platba daně či pojistného vyjde draho
Více než 1100 korun za to, že vám dají důchod. Přitom nemusíte platit nic
Od sedel po originální brýle. Přinášíme 10 zajímavých příběhů podnikatelů za rok 2025
Velký manuál k paušální dani OSVČ pro rok 2026