Re: Zemřelý z-ec a vrácení daně
Nevím, jestli to najdete v ZDP ale nestačil by občanský zákoník, kde je část Dědění ? jen takový tip nestudovala jsem to podrobně
Dobrý den, četla jsem odpověď nějakého odborníka, že v
>případě úmrtí zaměstnance v průběhu roku (má podepsané
>DP) nelze provést následně RZ - s tím souhlasím. Těmto
>(pozůstalým) jsem doporučovala obrátit se coby
>"zástupce" (většinou to byl druhý z manželů) na FÚ a podat
>DPFO. Mám i zato, že jim přeplatek na dani byl vyplacen.
>Ale v článku dnes čtu, že tuto variantu ZDP
>neumožňuje. Pokud se do zákona podívám, také to tam nevidím, jen
>možnost, resp. povinnost DPFO podat, pokud se jedná o
>živnost a jeho nástupce. Kde bych našla v ZDP možnost
>např. vdovy podat DPFO za zemřelého manžela
>(poplatníka, jen ZČ) ?
>děkuji !
já vám nevím, našla jsem si také i v ZP § 328 peněžité pohledávky za z-ce pro pozůstalé, ale pořád to neřeší způsob vypořádání přeplatku na dani (si myslím) Dědění jsem přelítla, ale aby bylo co zdědit, musel by být vyčíslen právě ten přeplatek na dani a to je to, okolo čeho se pořád motám, zda může osoba, která není pověřená, resp. zmocněná (ani nemůže, když manžel zemřel) - podat za zemřelého přiznání, když se jedná "jen" o ZČ. Třeba nastupuje jako zůstavitel ze zákona, ale pořád si myslím, že bych tu možnost DPFO měla najít v ZDP :( nechce se mi smířit s tím, že by přeplatek na dani měl zůstat státu ... ale děkuji za tip
Teď se mi do rukou dostala publikace Průvodce, pracovněprávní předpisy, kde je tento problém vysvětlený.
Cituji: Zaměstnavatel ani FÚ roční vyúčtování daně za zdaň. období 2008 již není orpávněn provést, neboť o toto právo může požádat pouze zaměstnanec osobně (nelze ustanovit zástupce). Má se za to, že daňová povinnost byla vyměřena v takové výši, v jaké byly odvedeny zálohy na daň.Konec citace.
>>Dobrý den, četla jsem odpověď nějakého odborníka, že
>>v
>>>případě úmrtí zaměstnance v průběhu roku (má
>>>podepsané
>>>DP) nelze provést následně RZ - s tím souhlasím.