Re: mzda..prosím o radu zkušené!!!
Děkuju, ale moc jste mi neporadil. Vím, že tohle jsem si měla ujasnit před podpisem smlouvy. Ale už se stalo a já bych přesto ráda věděla zda mám nárok na proplacený přesčas nebo ne.
Nejsem mzdová účetní a neznám zákony. Přesto mě to zajímá pozdě, ale přece.
Re: mzda..prosím o radu zkušené!!!
Přesčasy můžete mít zahrnuty ve mzdě jen pokud jste vedoucí zaměstnanec. Pokud ne, pak je toto ujednání prac. smlouvy neplatné (ale ostatní platí).
Přesčas je konkrétní pojem, o přesčas se jedná, pokud je nařízený zaměstnavatelem, takže v případě, že zůstáváte v práci, abyste něco dodělala, aniž Vám to nařídil nadřízený, se o přesčas nejedná.
Za přesčas Vám náleží mzda + náhradní volno nebo přesčas. příplatek.
Prémie závisí na tom, co máte ve smlouvě a v mzdovém řádu Vašeho zaměstnavatele. Obecně je to nenároková složka mzdy a zam-tel si může stanovit podmínky sám.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Nová sleva na sociálním pojistném v roce 2026
Konec roku rozhoduje: Špatně načasovaná platba daně či pojistného vyjde draho
Více než 1100 korun za to, že vám dají důchod. Přitom nemusíte platit nic
Od sedel po originální brýle. Přinášíme 10 zajímavých příběhů podnikatelů za rok 2025
Velký manuál k paušální dani OSVČ pro rok 2026
Výpočet důchodu se v roce 2026 změní
18. 11. 2008 17:47
Dobrý den,
mám několik dotazů najednou. Ve smlouvě mám napsáno, že souhlasím s prací přesčas, maximálně 8 hodin týdně. Co to pro mě přesně znamená? Znamená to, že práci přesčas už obsahuje moje mzda? Zdá se mi, že práci přesčas má zahrnutou ve mzdě pouze vedoucí pracovník, což já nejsem.