Re: dovoz zboží z EU bez DPH neplátcem D
Dle mého by vám měli fakturovat s německou dph, pokud nejste plátce. Ale potom by si museli hlídat limit a jak by se v čechách dostali nad určitý obrat, museli by se registrovat k českému dph. Dále by vás měli vykazovat v souhrnném hlášení (s DIČem, které nemáte). Takže si myslím, že je vše úplně špatně :-(
Pokud je to váš dobrý dodavatel, zaujala bych pozici mrtvý brouk. Ve chvíli kdy se stanete plátcem DPH, tak budete samovyměřovat. A navíc se chystá novela, že by v rámci unie si všichni fakturovali s 15 % dph- tím by se vše vyřešilo...
Děkuji za odpověď. Tak nějak jsem si to myslel. Jen ještě z Vaší odpovědi nechápu, jak jste to myslela s tím DIČem? Já jsem už dostal přiřazené DIČ. Myslel jsem že je to pro daň z příjmu.? Pro DPH je ještě jiné DIČ? Omluvte moje zřejmě úsměvné dotazy, jsem začátečník.
Děkuji.
DaňovéIdentifikačníČíslo=DIČ je opravdu jedno(CZ+IČO nebo CZ+RČ). Na toto DIČ máte "papír"(registraci) od FU.
Prohlédněte si ten svůj papír, co máte doma. Jako neplátce tam máte DPH proškrtnuto.
Jakmile vám vznikne povinnost k odvodu DPH, jste povinnen to FU sdělit. Při platbách samozřejmě budete mít to jedno stejné DIČ avšak všichni vás podle DIČ najdou v registru plátců DPH (a vy zase najdete je, což si potom jako plátce musíte pořád u těch nových ověřovat)
http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/lang.do
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Nová sleva na sociálním pojistném v roce 2026
Konec roku rozhoduje: Špatně načasovaná platba daně či pojistného vyjde draho
Více jak 1100 korun za to, že vám dají důchod. Přitom nemusíte platit nic
Od sedel po originální brýle. Přinášíme 10 zajímavých příběhů podnikatelů za rok 2025
Velký manuál k paušální dani OSVČ pro rok 2026
Výpočet důchodu se v roce 2026 změní
12. 12. 2008 21:13