Pracovní úraz

  • (neregistrovaný)

    16. 4. 2009 14:51

    Jak, prosím, postupovat při pracovním úrazu z pohledu mzdové účetní. V historii jsem toho moc nevyčetla. Děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 17. 4. 2009 9:35

      P. (neregistrovaný)

      Re: Pracovní úraz
      Pojišťovna, u které jste pojištěni by vám měla dát k dispozici formuláře, které je třeba vyplnit, ale až poté, co zaměstnanec ukončí pracovní neschopnost. Nejprve byl důležitý záznam o úrazu, který měla obdržet OSSZ, ZP a Inspektorát práce a příslušná pojišťovna. Pak si zaměstnanec nechá u lékaře potvrdit tiskopis právě od té pojišťovny "Posudek o bolestném" a "Potvrzení o trvání prac.neschopnosti". Pak vy vyplníte tiskopis od pojišťovny "Hlášení pojistné události" a tiskopis "Náhrada ztráty na výdělku". Tato "Náhrada..." se pošle na OSSZ potvrdit a pak se vypočítá rozdíl, o který zaměstnanec přišel, když byl nemocný. Pouze nemám zkušenosti s letošním rokem, kdy prvních 14 dní platí zaměstnavatel. A když toto vše máte pohromadě, zašle se to pojišťovně a ta vyplatí přímo zaměstnanci náhradu. Jinak se to výplaty zaměstnance nijak netýká. Postupuje se stejně, jako by byl normálně nemocný.

    • 17. 4. 2009 9:53

      L (neregistrovaný)

      Re: Pracovní úraz
      Na ossz to posílala jen malá organizace velká ne. To bylo minulý rok ale jak je to letos to taky nevim.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).