Re: Evidence docházky
Měli jsme docházkový program, který nám tiskl sestavu jen se součtem hodin - odpracované, neopdracované včetně počtu hodin zák.přestávky, hodiny odprac. v so a ne, sv apod., program umožňoval tisknout i každého zaměstnance zvlášť s přesnými příchody a odchody včetně součtů hodin, ale tiskli jsme jen hromadné sestavy za všechny zaměstnance jen součty
Re: Evidence docházky
Zákoník práce říká:
§ 96
(1) Zaměstnavatel je povinen vést u jednotlivých zaměstnanců evidenci
a) odpracované
1. pracovní doby [§ 78 odst. 1 písm. a)],
2. práce přesčas [§ 78 odst. 1 písm. i) a § 93],
3. další dohodnuté práce přesčas (§ 93a),
4. noční práce (§ 94),
5. doby v době pracovní pohotovosti (§ 95 odst. 2),
b) pracovní pohotovosti, kterou zaměstnanec držel [§ 78 odst. 1 písm. h) a § 95].
Tedy jasně.......u jednotlivých zaměstnanců vést....
To že si kolegyně tiskla jen součty jistě stačí, ale v případě zájmu kontrolních orgánů šlo jistě vytisknout i více...
Re: Evidence docházky
Právě, že zákoník práce nestanoví, jakou formou se vést docházku, a v mém souhrnu vedu u každého zaměstnance denně odpracovanou dobu a ostatní důležité věci.
Jen jestli máte zkušenosti jestli ÚP vyžaduje přesně příchod 5.59, přestávka 10.00 do 10.30, odchod 14.00. Tohle bych musela ručně vypisovat pro každého zaměstnance, tak se ptám abych nedělala něco zbytečně.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
1. 6. 2009 18:42
Dobrý den,
pročetla jsem si zpětně diskuzi ohledně evidence docházky ale stále nevím jak ji vést.
Stačí když si udělám souhrnou tabulku pro všechny zaměstnance, a u každého dne uvedu odpracovanou dobu v hodinách (např. 8 hod nebo 7,5 hod, ale ve skutečnosti je zaměstnanec o půl hodiny déle - což je přestávka, ale tu do evidence nikde neuvádím).
Podle předchozích příspěvků stačí když čerpání přestávek je uvedeno v pracovním řádu.
Nebo musí mít každý zaměstnanec samostatný list, kde bude mít uvedeno např. příchod 6.00, přestávka 10.00 - 10.30, odchod 14.00 hod. a musí být podepsáno zaměsnancem?
Děkuji za rady.