Zaměstnankyně odchází na mateřskou

  • (neregistrovaný)

    5. 6. 2009 12:46

    Prosím o radu. Zaměstnankyně nastupuje 1.7.2009 na mateřskou dovolenou.
    Co mám jako její zaměstnavatel za povinnosti?
    Vyplnit formulář, který mi sama přinese nebo ho musím já někde vyhledat?
    Které údaje ze mzdového úč. je třeba vyplniit? Průměrná mzda čistá nebo hrubá za posledních 12 měsíců, tzn. od července 2008 do června 2009?
    Nahlásit to na sociálku zdrav. pojišťovnu?
    Ještě nikdy jsem to neřešila, tak o tom moc, vlastně nic, nevím.

    Děkuji, Monica

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 6. 6. 2009 14:47

      J (neregistrovaný)

      Re: Zaměstnankyně odchází na mateřskou
      Podívejte se na stránky cssz.cz,tam najdete veškeré informace ohledně mateřské dovolené,jak tiskopisy,tak tam někde jsou vyplněné i vzory.Na zdravotní pojišťovnu nahlásíte změnu kodem M.

    • 6. 6. 2009 15:03

      Monica (neregistrovaný)

      Re: Zaměstnankyně odchází na mateřskou
      Děkuji, ale na stránkách ČSSZ jsou obecné informace o mateřské dovolené (jak dlouho trvá apod.).
      Mě ale zajímá, jaké povinnosti mám já jako zaměstnavatel, ať nemám já nebo dotyčná zaměstnankyně nějáké problémy, když něco udělám špatně nebo vůbec.

      Monica

    • 6. 6. 2009 15:47

      J (neregistrovaný)

      Re: Zaměstnankyně odchází na mateřskou
      Ale to jste asi,špatně hledala.Mimojiné hned na úvodní stránce jsou informace o provádění nového zákona a kde najdete jak se má postupovat při uplatnění nároku a jaké jsou povinnosti zaměstnance i zaměstnavatele.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).