Re: Výpověď daná zaměstnavatelem §52,pís
Nejsem sice právník,ale můžete dostat výpověď pro nadbytečnost a zároveň na práci zaučit kolegu, který již ve firmě pracuje.Můžeto totiž znamenat úbytek práce a s tím spojené šetření nákladů firmy. Vy ale každopádně máte nárok na odstupné.
>Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem ohledně
>výpovědi dané zaměstnavatelem podle §52, písm. c.
>
>Obdržela jsem výpověď dle výše uvedeného paragrafu, je
>poté mou povinností zaučovat jiného kolegu svou náplň
>práce, když jsem dostala výpověď pro nadbytečnost, z
>čehož logicky vyplývá, že i má práce je zbytečná...?
Jste povinna dle PS a ZP vykonávat práci, kterou máte sjednánu a plnit pojkyny a příkazy nadřízených. Nebraňte se zaučení, vyhnete se dalším zbtečným problémům a stresům.
>
>Dále bych se chtěla zeptat, zda lze výše uvedený
>paragraf napadnout... je velmi snadné dokázat, že výpověď
>byla podaná z osobních důvodů, nikoliv pro
>nadbytečnost.
Napadnout výpověď můžete žalobou u soudu, své rozhodnutí o nadbytečnosti si musí zaměstnavatel obhájit.
>
>Děkuji za Vaši odpověď.
>
>Dana
"O výběru zaměstnance ,který je nadbytečný, rozhoduje zaměstnavatel sám ,soud nemůže v tomto směru rozhodnutí zaměstnavatele přezkoumávat. Soud však zkoumá,zda jsou splněny ostatní podmínky vymezující tento výpovědní důvod " - platný judikát R90
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Výpočet důchodu se v roce 2026 změní
Výše záloh na nemocenské pojištění, které zaplatí OSVČ v roce 2026
Špehování konkurence za pár stovek: Jak najít jejich slabiny a vytěžit z toho maximum
Mzdové účetnictví v roce 2025 aneb krátké ohlédnutí končícím rokem
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
7. 9. 2009 16:03
Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem ohledně výpovědi dané zaměstnavatelem podle §52, písm. c.