Mzda za neodpracované hodiny

• (neregistrovaný)

1. 10. 2009 21:21

Mohl by mi prosim někdo poradit s timto pripadem?
    zaměstnanec: smluvní mzda daná mzdovým výměrem: 13000 Kč / měsíc, podepsal prohlášení, na dobu neurčitou, žádné slevy na dítě, není důchodce, není student, pracovní úvazek: 40 hod/týdně
    Po 2 měsících zaměstnavatel přišel na to, že zaměstnanec nevykonává pracovní činnost celých 8 hodin, čili se nezdržuje na místě výkonu práce. Poměr byl ukončen ve zkušební době.
    1.Jaký bude výpočet vyměřovacího základu zdr. A soc. poj.? Počítá se pouze z odpracovaných hodin nebo z odpracovaných dní (i když bylo odpracováno jen 1,5 hodiny za den)?
    2.Daly by se nějak neodpracované hodiny vykázat jako neplacené volno? Nechceme mu to vykázat jako neomluvenou absenci...:(. Omlouvám se, jsem mzdový amatér hozený do vody.
    Děkuji.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 1. 10. 2009 22:15

Lu. (neregistrovaný)

Re: Mzda za neodpracované hodiny
      1.Zaplatit jen odpracované hodiny, čili 13000: měsíční fond prac. doby v hodinách=Kč/1 hod.
      Vynásobit počtem skutečně odprac. hodin.
      Vym. zákl. pro SP bude skutečná hrubá mzda,
      vym.zákl. pro ZP bude minimálně 8000,-Kč.
      2.Pokud mu chcete dát nepl. volno na neodprac.hodiny, tak ať napíše žádost a někdo kompetentní z vedení jí musí odsouhlasit.

• 1. 10. 2009 22:49

Pecka (neregistrovaný)

Aha, to zní dobře, jen pokud se týká ZP, pokud zaměstnanec další měsíc odpracuje jen 5 neúplných dní, mám těch 8000 vydělit počtem pracovních dnů*5? Třeba 8000/22*5...čili vyměřovací základ je 1819 CZK? Moc děkuji, vše mi moc pomůže. P.

• 2. 10. 2009 6:05

OX (neregistrovaný)

Dělí se to kalendářnimi dny, takže třeba za říjen: 8000/31*5= 1291

• 2. 10. 2009 7:56

Lu. (neregistrovaný)

Ale tak to není, za neplacené volno se vždy odvádí ZP z minima