Re: Účtování majetku v DE
Zhodnotili jste nemovitost za 50 000,-, já bych řekla že Vámi popsaný drzhý způsob je dobře, pokud máte souhlas majitele k odepisování, tak odepisujte, v případě že nájem zrušíte, vyfakturujte mu zůstatkovou cenu zhodnocení. Co se táče elektřiny, měla by být ošetřena už v nájemní smlouvě, může být i součástí ceny nájmu, ale budou s tím problémy si myslím. Nejlepší by byl Váš vlastní elektroměr a bylo by.
Děkuji za odpověď.Jen ještě prosím, nevíte jaká bude odpisová skupina u těch vrat a oken dohromady? Nevím jestli jako stavba nebo movité věci. A ad/2- elektroměr máme ,ale jen svůj, nevím zda by Fú stačilo doložit náš odečet a fakturu od majitele nemovitosti, ze které si vezmeme jen tu naši spotřebu a odečteme si DPH.
Velmi děkuji, jsem v tomto začátečník.
Jde o TZ budovy, takže bych to zařadila jako budovu a odepisovala podle ní. A zaráží mě Vaše věta "fakturu od majitele nemovitosti, ze které si vezmeme jen tu naši spotřebu a odečteme si DPH."....nemáte daňový doklad na elektřinu,když je faktura na majitele, pozor na odečet DPH!!!
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Nová sleva na sociálním pojistném v roce 2026
Konec roku rozhoduje: Špatně načasovaná platba daně či pojistného vyjde draho
Více než 1100 korun za to, že vám dají důchod. Přitom nemusíte platit nic
Od sedel po originální brýle. Přinášíme 10 zajímavých příběhů podnikatelů za rok 2025
Velký manuál k paušální dani OSVČ pro rok 2026
Výpočet důchodu se v roce 2026 změní
7. 1. 2010 15:03
Dobrý den, prosím o radu, jak se účtuje v DE pořízení drobného majetku? Mám konkrétní případ. Pronajali jsme si bývalou stodolu a se souhlasem majitele a ošetřeno v nájemní smlouvě jsme vyměnili 2 okna za plastová a také vstupní dveře a vrata. Okna stála 10000,-, dveře 2000,- a vrata 38000,- vše vč,daně.Mám účtovat každý kus zvlášť nebo jako celek a odepisovat /upřímě to se mi moc nechce/