Hlavní navigace

dohoda o provedení práce +cesťák

  • (neregistrovaný) 90.178.197.---

    21. 4. 2010 15:10

    Lze zaměstnanci na dohodu o provedení práce proplácet cestovní náhrady?
    vím, že musím dodržet nepravidelnou výpomoc.
    Nárok na služební vozidlo tento pracovník zřejmě nemá.

    Děkuji za odpověď
    Jana

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 21. 4. 2010 15:14

      pája

      Re: dohoda o provedení práce +cesťák
      1. už tady bylo 100x vysvětlováno
      2. jakou nepravidelnou výpomoc-to už dávno neplatí, kupte si nový ZP
      3.nárok či nenárok není rozhodující
      4.pokud v DPP nárok na cestovnmé sjednáte, tak klidně proplácejte

    • 21. 4. 2010 15:39

      evaewa (neregistrovaný) 62.209.192.---

      Re: dohoda o provedení práce +cesťák
      Ano, zaměstnanec může mít nárok na proplacení cestovních náhrad, podmínkou je, že v dohodě o provedení práce je to sjednáno. Pokud ne, lze sepsat dodatek.

    • 22. 4. 2010 8:06

      a (neregistrovaný) 88.146.213.---

      Re: pro Páju
      Mám nový ZPs výkladem a zaměstnance na DoPP- v měsící výdělek Kč 3000 dle dohody - pracuje 10-12hodin v měsíci. na Kontrolním na ssz mi DoPP nechtějí uznat, že se jedná o soustavně se opakující činnost.
      V ZP par.75 vydaný Anag s výkladem je doslova uvedeno..."Dohodu o provedení práce se
      zaměstnancem lze uzavřít na výkon práce či prací , není-li jejich rozsah větší než 150hodin v kalendářním roce.Přitom není rozhodující, jde-li o charakter práce, která má povahu jednorázového úkolu nebo jde-li o opakující se činnost.Toto rozlišení je věcí zadavatele pracovního úkolu."
      Co máme špatně?

    • 22. 4. 2010 8:42

      xy5

      Re: pro Páju
      omlouvám se, nejsem pája, ale domnívám se, že kontrolní odd. chtělo říci, že u ostatních zam-ců, se kterými máte sjednaný PP je hodinová mzda mnohem nižší (třeba na úrovni zaručené mzdy), kdežto u tohoto zam-ce vychází kolem 300Kč/hod. Nekontrolovali mzdy ostatních zam-ců? Mohou se domnívat, že obcházíte zákon a píšete méně hodin než skutečně odpracoval. Pak právem mohou požadovat, abyste místo DoPP měli buď PP nebo DoPČ, aby se z toho odvádělo SP. To je vysvětlení, které mě napadlo a je možné. Jinak na DoPP už to může být opakující se činnost.

    • 22. 4. 2010 8:49

      alen1 (neregistrovaný) 188.95.127.---

      Re: pro Páju
      Myslím si, že stanovení "ceny práce" ( kromě stanovení nejméně ve výši tarifu) je věcí podnikatele.

    • 22. 4. 2010 9:16

      pája

      Re: pro Páju
      >>>
      >>>Mám nový ZPs výkladem a zaměstnance na DoPP- v měsící
      >>>výdělek Kč 3000 dle dohody - pracuje 10-12hodin v
      >>>měsíci. na Kontrolním na ssz mi DoPP nechtějí uznat,
      >>>že
      >>>se jedná o soustavně se opakující činnost.
      >>> V ZP par.75 vydaný Anag s výkladem je doslova
      >>>uvedeno..."Dohodu o provedení práce se
      >>>zaměstnancem lze uzavřít na výkon práce či prací ,
      >>>není-li jejich rozsah větší než 150hodin v
      >>>kalendářním
      >>>roce.Přitom není rozhodující, jde-li o charakter
      >>>práce,
      >>>která má povahu jednorázového úkolu nebo jde-li o
      >>>opakující se činnost.Toto rozlišení je věcí
      >>>zadavatele
      >>>pracovního úkolu."
      >>>Co máme špatně?
      kontrolory na sociálce
      >>
      >>omlouvám se, nejsem pája, ale domnívám se, že
      >>kontrolní odd. chtělo říci, že u ostatních zam-ců, se
      >>kterými
      >>máte sjednaný PP je hodinová mzda mnohem nižší (třeba
      >>na úrovni zaručené mzdy), kdežto u tohoto zam-ce
      >>vychází kolem 300Kč/hod. Nekontrolovali mzdy
      >>ostatních
      >>zam-ců? Mohou se domnívat, že obcházíte zákon a
      >>píšete
      >>méně hodin než skutečně odpracoval. Pak právem mohou
      >>požadovat, abyste místo DoPP měli buď PP nebo DoPČ,
      >>aby se
      >>z toho odvádělo SP. To je vysvětlení, které mě
      >>napadlo
      >>a je možné. Jinak na DoPP už to může být opakující se
      >>činnost.
      >
      >Myslím si, že stanovení "ceny práce" ( kromě stanovení
      >nejméně ve výši tarifu) je věcí podnikatele.
      to není tak docela pravda, přečtěte si § 110/1 ZP,za stejnou práci stejná mzda či odměna, v tomto by mohl být zádrhel,ale jinak jim je při dodržení limiotu hodin po prac.úkolu prdlajs. Srážka s blbcem je katastrofální jev, ale bohužel občas k němu dochází. Nedávno jse musel za klienta vysvětlovat jednomu blbovi ze ŽÚ, že odpovědný zástupce je už dávno po novele ŽZ povinen být ve smluvním vztahu k podnikateli a nikoliv v pracovněprávním a taky se nedal přesvědčit, až jsem musel volat jeho nadřízenémua ten ho z kontroly odvolal.

      Já myslím, pokud není problém v odměně, tak je to OK.

    • 22. 4. 2010 9:25

      VH

      Re: pro Páju
      >>>>výdělek Kč 3000 dle dohody - pracuje 10-12hodin v
      >>>>měsíci. na Kontrolním na ssz mi DoPP nechtějí uznat,
      >>>>že
      >>>>se jedná o soustavně se opakující činnost.
      >>>> V ZP par.75 vydaný Anag s výkladem je doslova
      >>>>uvedeno..."Dohodu o provedení práce se
      >>>>zaměstnancem lze uzavřít na výkon práce či prací ,
      >>>>není-li jejich rozsah větší než 150hodin v
      >>>>kalendářním
      >>>>roce.Přitom není rozhodující, jde-li o charakter
      >>>>práce,
      >>>>která má povahu jednorázového úkolu nebo jde-li o
      >>>>opakující se činnost.Toto rozlišení je věcí
      >>>>zadavatele
      >>>>pracovního úkolu."
      >>>>Co máme špatně?
      >kontrolory na sociálce
      >>>
      >>>omlouvám se, nejsem pája, ale domnívám se, že
      >>>kontrolní odd. chtělo říci, že u ostatních zam-ců, se
      >>>kterými
      >>>máte sjednaný PP je hodinová mzda mnohem nižší (třeba
      >>>na úrovni zaručené mzdy), kdežto u tohoto zam-ce
      >>>vychází kolem 300Kč/hod. Nekontrolovali mzdy
      >>>ostatních
      >>>zam-ců? Mohou se domnívat, že obcházíte zákon a
      >>>píšete
      >>>méně hodin než skutečně odpracoval. Pak právem mohou
      >>>požadovat, abyste místo DoPP měli buď PP nebo DoPČ,
      >>>aby se
      >>>z toho odvádělo SP. To je vysvětlení, které mě
      >>>napadlo
      >>>a je možné. Jinak na DoPP už to může být opakující se
      >>>činnost.


      >
      >Já myslím, pokud není problém v odměně, tak je to OK.

      Podle mě je problém v tom, že kontroloři na sociálce považují DPP uzavřenou na opakující se práce za obcházení zákona a tudíž za únik odvodů. Marně jim můžete vysvětlovat, že rozlišení obou dohod - DPČ a DPP - v tom směru, že zatímco DPČ se uzavírá jen na práce, které se opakují, DPP se uzavírá na jednorázový pracovní úkol, neplatí už cca od roku 1989. Také z této doby doznívá písemná forma DPČ, jejíž nedodržení je spojeno se sankcí neplatnosti - DPČ na výlučně opakující se práce více připomínala PP, tudíž bylo nutné rozlišit, co měli účastníci v úmyslu sjednat.

    • 22. 4. 2010 9:51

      xy5

      Re: pro Páju
      ano, vždy si musíte své počínání před kontrolou obhájit
      pokud ale ostatním zam-cům platíte jen zaruč. mzdu a přípl., které jsou dané zákonem, potom těžko obhájíte u stejné nebo podobné práce 300 Kč odměny/hod. (i když byste k zaručené mzdě počítala např. přípl. za so+ne, pokud pracuje o víkendu, tak to se těžko obhajuje a pokud je kontrola zběhlá v zákonech a Vy jste nejistá, potom oni to vyhrají)

    • 22. 4. 2010 14:17

      a (neregistrovaný) 88.146.213.---

      Re: pro Páju
      jen pro upřesnění, jsme výrobní firma s 20zaměstnanci,na DoPP jsme přijali na tento rok člověka, který má úplně odlišnou náplň práce. Takže si myslím i toto můžeme zdůvodnit proč je mzda taková jaká je a je to práce opravdu nárazová na pár hodin v měsíci. I když na celý rok - každý měsíc. Takže snad uspěju v odvolání. Děkuji za reakce

    • 22. 4. 2010 14:32

      pája

      Re: pro tazatele
      nejlepší by pro Vás bylo, kdyby šlo např. o odborníka z IT, specialistu na zpracování čehokoliv-odborná stuie, posudek, směrnice nebo něco podobného, tam byste tu výši odměny v pohodě obhájili,a oni Vám dali nějaké písemné rozhodnutí, že píšete oodvolání?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).