Re: výpl.termín/splatnost mzdy
Můj názor:
1. uvádění výpl.termínu a splatnostni mzdy do PS je pro Vás vysoce nevýhodné a zbytečné, protože nemůžete tyto údaje bez souhlasu zaměstnance změnit, to lze jen dodatkem PS schválůeným za oba účastníky.
2. Výplatní termín, pokud nen sjednán v PS, určí jej zaměstnavatel, a ten ho může z nějakého důvodu i změnit.
3. Splatnost mzdy sjednaná v PS,ve Vašem případě kratší, než konec násl.měsíce, musí být dodržena a v případě nevyplacení mzdy může zam-nec využít ust. § 56/b) ZP o okamžitém zrušení PP po uplynutí 15ti dnů od splatnosti- čili dříve, než od 16. dne násl. měsíce
3. Jestliže by došlo k tomu, že někteří zam-ci by měli dle PS splatnost mzdy 20. a novým byste uplatnili splatnost dle ZP, podle mne by se mohli noví bránit diskriminaci, protože by neměli rovné podmínky s ostatními.
4. Zákonné řešení by bylo takové, že dodatkem vypustíte splatnost a výplatní termín u stávajících zam-ců z PS, zam-tel určí výplatní termín svým rozhodnutím-s tím zam-ce senámí a splatnost mzdy necháte na ust.ZP.
není to jednoduché, ale doporučuji o tom vážně uvažovat, protože ten,kdo zpaqtlal ty původní PS, Vám zadělal na problém.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
20. 6. 2010 19:18
Dobrý den, prosím, zda dobře chápu tyto termíny:
výpl.termín - máme 20.násl.měsíce a určí si ho zam-tel sám
splatnost mzdy - je nejlépe mít uvedený: je poslední den následujícího měsíce?
Je problém, pokud máme u stávajích zam-ců uvedené výpl. termín i splatnost mzdy 20.den násl.měsíce?
A nyní, pokud budeme přijímat nové zam-ce a budeme uvádět výpl.t.20. a spl.mzdy posl.den násl.měs.? Není problém, pokud to bude rozdílné u zaměstnanců, že jedni to mají tak a ti noví po novu? Nebo máme tyto termíny upravit i u starých zaměstnanců?
Doufám, že to píši alespoň trochu srozumitelně. Předem děkuji za rozuzlení.
Přeji všem pěkný pracovní týden.