Re: prodej "dekretu" na byt
Nejsem právník, ale pokud se dohodnete na "odstupném" při ukončení nájmu, tak by to žádnému zákonu odporovat nemělo. Pokud mu platit nehodláte, tak to prostě odmítněte. Co se týká výměny, tak mám dojem, že výměnu byste mu musela povolit, takže on může maximálně odejít. Jak jsem psala, nejsem právník, takže si raději počkejte na další odpovědi.
A z jakého důvodu dát výpověď? Copak se výpověď z nájmu může dávat jen tak? Výše uvedené není v důvodech pro ukončení nájemního vztahu.
Proč trestní oznámení? Vždyť nájemník v podstatě navrhl, že by chtěl ukončit nájemní vztah, který je buď na dobu určitou nebo na dobu neurčitou. S bytem jako s majetkem nijak nenakládá, nechce ho podloudně vyměnit nebo "dekret" prodat cizímu. Viděla bych to tak, že když nyní s ním majitelka domu ukončí po dohodě nájemní smlouvu, může byt pronajmou za tržní nájemné.
Právní nárok na kompenzaci za předčasné ukončení nájemní smlouvy není, na druhou stranu to není tak neobvyklé. Když majitelka domu nebude chtít na ukončení nájemního vztahu přistoupit, nikdo ji nemůže nutit. Může si říct, že na odchodu nájemníka bude škodná, protože bude mít třeba rok prázdný byt a nedostane ani regulovaný nájem. Nebo naopak si řekne, že je o byt zájem a hned ho pronajme za tržní nájem - a pak na předčasném odchodu bývalého nájemníka vydělá. A že by jí to za menší kompenzaci stálo.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
30. 7. 2010 13:18
Dobrý den,