Re: Výpověď
Běžte se s tou výpovědí dohodou už vycpat , nebo do televize, tam vám to projde , ale jako pracovníkovi, který má toto na starosti - je to opravdu neuvěřitelné.
Dejt si trochu práce a projděte historii - je to tu denně!!! A krom toho existuje i zákoník práce - zde nahoře na liště v sekci zákony.
A klidně mi můžete vynadat, i ostatní , ale nic to nezmění a absenci selského rozumu.
Moc děkuji, za ochotu. Jsem pouze zaměstnanec, který dostal za úkol něco zjistit, za krátkou dobu! Doposud jsme výpověď nedávali, nejsou žádné zkušenosti!
Sám považuji dohodu za podraz,ale pracovnice o situaci ví, a brala by raději 5 měsíční odstupné, než čekání "na nic"!
Opravdu moc jste mi pomohli!
Nikdo neříká, že výpověď dohodou je správně, ale ZP je subsidiární k OZ a v OZ platí zásada, že úkony se posuzují podle obsahu, nikoli podle názvu. (Jsem laik, ale doufám, že jsem to napsal správně.)
Čili, když ten papír bude obsahovat, že zl A a zc B se DOHODLI, že pracovní poměr A u B končí k...., tak je to Dohoda o rozvázání PP.
Jenže lidově se každému rozvázání PP říká "výpověď".
Je ale fakt, že blbě formulovaná "Výpověď dohodou" by vlastně mohla být neplatná, kdyby tam nebylo, "že se dohodli".
Můžete se zkusit dohodnout na skončení nějakým dnem a za to jí nabídnout odstupné vyšší než zákonné (třeba těch 5 měsíců). Pokud se dohodnete, tak pr. poměr skončí dohodnutým dnem a náleží to dohodnuté odstupné. Zaměstnavatel ušetří, protože z odstupného se neplatí pojištění. Ani zaměstnanci se z toho nesrazí pojištění, pouze daň (a z ní se odečte sleva na poplatníka, pokud má podepsané prohlášení). Po skončení roku si pak ona může požádat o zúčtování daní nebo podá přiznání a ještě jí může být vráceny další peníze, které byly z toho sražené jako zálohová dań. Hned po skončení pr. poměru se může jít zaregistrovat na ÚP, zatím ještě neplatí ten návrh, že ti, co dostali odstupné, nebudou dostávat podporu (ale kdoví, jak to nakonec bude).