Re: za jakou cenu evidovat
Směrnice jsou ve stadiu tvorby. Je to mazec i pro mně, pokud se to pokouším popsat a přitom jde jen o pár haléřů. Problém je v tom, že stojí proti sobě dva názory a ani jeden není pro praxi úplně OK. V případech kdy nám dodavatel díky svému úč. software počítajícímu s 4 desetinnými místy,ale zobrazujícímu na faktuře pouze dvě "zkreslí" údaje o své jednotkové ceně a následně i konečné je problém. Jednoduše on má haléřový rozdíl, který uvede na fa, naše účetní ten jeho dá na haléřové rozdíly a počítá pro účely ocenění pouze se ZD vč. DPH. Následně zpětně propočteme dle jeho faktury ceny za položku a vznikne díky tomu další haléřový rozdíl. Nula od nuly pojde, ale problémů je s tím hodně. Navíc máme dost faktur, ze kterých evidujeme jen některé položky. Proto bych moc potřebovala poradit, jak to dělat,aby to bylo opravdu správně a bylo to správně zachyceno i ve směrnici.
Re: za jakou cenu evidovat
Řekla bych, že si přiděláváte starosti, zbytečně. Neřekla bych, že některý Vámi popsaných postupů je vyloženě "špatný".
U nás to funguje tak, že se bere cena položky z faktury, jestli vznikne rozdíl mezi příjemkou a základem DPH na faktuře do koruny, tak se to neřeší. Měsíční stav účtu zboží (materiálu) se na konci měsíce účtuje podle sjetiny skladu.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
17. 9. 2010 9:51
Dobrý den, při zaúčtování majetku na účet 022 u majetku (evidence vč. DPH, neuplatńujeme odpočet) beru celkovou cenu na faktuře, tedy včetně DPH a vč. zaokrouhlední pokud je uvedeno. Je to správně? Beru to tak, že tuto částku jsme skutečně zaplatili. Vedoucí má na to jiný názor. Podle ní se má brát cena za jednotku s DPH tak jak je uvedena v položkovém rozpisu na faktuře a spočítat haléřový rozdíl (samozřejmě v mnoha případech odlišný od toho, který je na dod.faktuře).Ten dát na 548.
A jak mám postupovat při nákupu několika druhů materiálu, kde na faktuře je uvedeno množství, cenu za jednotku bez DPH, cenu za počet ks s DPH, a celkovou cenu tvořenou základem, DPH a zaokrouhlením? Už z fa je zřejmé, že i dodavatel různě zaokrouhluje. Navíc některé fakturované položky nejdou na sklad, ale rovnou do spotřeby.
Děkuji za odpověď.