Internetový obchod

  • (neregistrovaný)

    26. 10. 2010 8:47

    Dobrý den,můžete mi někdo, prosím poradit, jak postupovat v níže popsaném případě.

    Internetový obchod pošle na základě objednávky zboží na adresu zákazníka a ten si zboží nepřevezme /v den zaslání balíku podáváme SMS zprávu/. V poslední době se tyto případy stávají opakovaně a počet takových zákazníků narůstá. Vzniknou náklady na poštovné, které mi nikdo nikdy nehradí....
    1. posílala jsem výzvu k zaplacení poštovného
    2. černou listinu takových zákazníků nemohu zveřejnit,porušila bych zákon na ochranu os.údajů? domnívám se , že toto nelze


    Jak mohu v rámci platných zákonů postupovat???

    Domnívám se, že je to neřešitelné.V měsíci 8-10/2010 bylo takových zákazníků 15, takže 15x100,--nechci kvůli tomu zboží
    zdražit nebo obchod zavřít. Poradíte?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 26. 10. 2010 11:22

      Romana (neregistrovaný)

      Re: Internetový obchod
      Obávám se, že neporadí nikdo. My máme stejný problém. U jednoho eshopu jsem v obchodních podmínkách četla, že náklady na takovéto poštovné účtují k tíži tomu, kdo zásilku nepřevzal. Problém je v tom, že netuším jak to z těch lidí pak dobývají. Vymahatelné je to jedině soudně, protože vzhledem k tomu, že zákazník prokazatelně uzavřel závaznou objednávku (v obchodních podmínkách musí být uvedeno, že je závazná) a nezrušil ji, tak Vám nepřevzetím balíku vznikly náklady, které by měl zákazník uhradit (vše by samozřejmě mělo být popsáno v obch. podmínkách). Teď je otázkou, zda-li se vyplatí toto řešit s každým nezodpovědným zákazníkem soudně....jestli by to nakonec nevyšlo dráž.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).