Re: prodejna ve vlatní nemovitosti
Pokud elektřinu, vodu a topení máte zvlášť, můžete to dát do účetnictví, ale rekonstrukci a údržbu budovy bych tam nedávala, mám zkušenosti, že to při kontrole finančáky dráždí, a všechno vyloučili. Berte to z té lepší stránky, nebudete nikomu platit nájem.
Blbost... jak můžete dávat energi a vodu, když nemáte jako žádnou prodejnu v majetku. To že bude probíhat rekonstrukce je normální a běžná záležitost, která se dá dost dobře účetně a daňově ošetřit. Najděte si šikovnou účetní na konzultace předem. Téma je poněkud obsáhlé a rady by stejně neobsáhly možné případy co nastanou a co je třeba také k budoucímu doložení.
Díky za reakce. Já už podnikám jako FO a jsem i plátce DPH, jen si toto vše ověřuji, má účetní mi řekla, že bych si náklady na opravy v prodejně dávat mohl - rozumně a prokazatelně.Jenže jak prokazatelně - raději ještě zkoumám sám....
Děkuji, tak to jsem tedy na účetní naštvaný, že mi to neřekla. A když už budu mít prodejnu zrekonstruovanou-stavební úpravy, co třeba vymalování, vybavení - to si také nemohu dát do podnikání? Když jsem byl v nájmu tak jsme to tam také vše dávali...
Nemovitost se musí vložit celá. Pak byste si mohl v plné výši uplatnit výdaje na opravy, které byly provedeny v prodejně a v poměrné výši opravy společné pro celý dům, například opravu střechy. Společné jmění manželů nevadí, majetek vkládáte do OM se souhlasem druhého z manželů.
Ještě si počkejte na odpověď zde: http://business.center.cz/business/diskuze/zprava.aspx?id=879500
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Velký manuál k paušální dani OSVČ pro rok 2026
Výpočet důchodu se v roce 2026 změní
Výše záloh na nemocenské pojištění, které zaplatí OSVČ v roce 2026
Špehování konkurence za pár stovek: Jak najít jejich slabiny a vytěžit z toho maximum
Mzdové účetnictví v roce 2025 aneb krátké ohlédnutí končícím rokem