Dohadná položka na případné reklamace?

  • (neregistrovaný)

    1. 5. 2012 12:23

    Dobrý den, prosím, můžete mi poradit, zda tvořit dohadnou položku (odhadem) na případné reklamace zboží uplatněné odběratelem v příštím zdaňovacím období? Moc děkuji.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 1. 5. 2012 13:07

      alen1 (neregistrovaný)

      Re: Dohadná položka na případné reklamac
      Určitě to nemůžete řešit dohadnou položkou.
      Na reklamace budoucí můžete vytvářet rezervu (nedaňová).

    • 1. 5. 2012 13:58

      aaa (neregistrovaný)

      Re: Dohadná položka na případné reklamac
      Moc děkuji za odpověď. Takže to mám chápat tak, že náklady vzniklé s uplatněnou reklamací spadají daňově do toho období, ve kterém byla reklamace uplatněna? Cenové rozdíly se posuzují taky jako výše uvedené reklamace?

    • 1. 5. 2012 14:14

      alen1 (neregistrovaný)

      Re: Dohadná položka na případné reklamac
      Možná spíše upřesněte.
      Je rozdíl zda byla reklamace uplatněna nebo situací, že nevíte kolik a v jakém objemu budou reklamace uplatněny v budoucnu.
      Pro správnou odpověď zkonkretizujte dotaz.

    • 1. 5. 2012 15:00

      aaa (neregistrovaný)

      Re: Dohadná položka na případné reklamac
      Nevím, kolik a v jakém objemu budou reklamace uplatněny v budoucnu. V úvahu připadají jak reklamace na vadné zboží, tak i reklamace z důvodu vyfakturované jiné ceny, než která byla domluvena. Moc děkuji.

    • 1. 5. 2012 15:23

      alen1 (neregistrovaný)

      Re: Dohadná položka na případné reklamac
      K budoucím reklamacím na vadné zboží - tam opravdu lze tvořit pouze nedaňovou rezervu
      K druhé části "reklamace jiné ceny než byla domluvena" - tam snad ani nelze cokoliv tvořit. Následné vyfakturování ceny jiné, než byla domluvena je pro mě naprosto nesrozumitelné.
      Z jakého důvodu byste to dělali?
      Pokud by například byly vyšší vstupy, tak jednám z druhou stranou o nové výši ceny zakázky,poněkud mě uniká smysl.

    • 1. 5. 2012 15:29

      aaa (neregistrovaný)

      Re: Dohadná položka na případné reklamac
      Já tedy taky někdy nechápu, ale fakturace vyfakturuje jiné ceny, než jaké byly domluveny s obchodním oddělením. Následně odběratel žádá o vystavení ODD na rozdíl v ceně pokud byla fakturovaná cena vyšší než sjednná. Mě jako účetní se smlouvy o cenách do rukou nedostanou - a i kdyby dostaly, tak už je vždycky pozdě, jelikož je faktura již odeslána odběrateli.

    • 1. 5. 2012 15:56

      alen1 (neregistrovaný)

      Re: Dohadná položka na případné reklamac
      Pro správnou odpověď zkonkretizujte dotaz.
      >>>Nevím, kolik a v jakém objemu budou reklamace
      >>>uplatněny v budoucnu. V úvahu připadají jak reklamace
      >>>na vadné
      >>>zboží, tak i reklamace z důvodu vyfakturované jiné
      >>>ceny, než která byla domluvena. Moc děkuji.
      >>K budoucím reklamacím na vadné zboží - tam opravdu
      >>lze
      >>tvořit pouze nedaňovou rezervu
      >>K druhé části "reklamace jiné ceny než byla
      >>domluvena" - tam snad ani nelze cokoliv tvořit.
      >>Následné
      >>vyfakturování ceny jiné, než byla domluvena je pro mě
      >>naprosto nesrozumitelné.
      >>Z jakého důvodu byste to dělali?
      >>Pokud by například byly vyšší vstupy, tak jednám z
      >>druhou stranou o nové výši ceny zakázky,poněkud mě
      >>uniká smysl.
      >Já tedy taky někdy nechápu, ale fakturace vyfakturuje
      >jiné ceny, než jaké byly domluveny s obchodním
      >oddělením. Následně odběratel žádá o vystavení ODD na rozdíl
      >v ceně pokud byla fakturovaná cena vyšší než sjednná.
      >Mě jako účetní se smlouvy o cenách do rukou nedostanou
      >- a i kdyby dostaly, tak už je vždycky pozdě, jelikož
      >je faktura již odeslána odběrateli.
      V tom případě nemůžete tvořit nic.
      To je věc vnitřní, pořádku mezi jednotlivými odděleními.
      To by se mi teda vůbec nelíbilo, pokud je to ve větším objemu, pak bych docela měla strach z "umělého" nadhodnocování výnosů".

    • 1. 5. 2012 16:18

      aaa (neregistrovaný)

      Re: Dohadná položka na případné reklamac
      Právě proto uvažuji o "narovnání" výnosů do příslušného období, ale jako externí účetní skutečně neznám přesnou výši, o jakou bych měla fakturované výnosy narovnat a bohužel mi ji nesdělí ani fakturační odd. Tu částku se dozvím, až když odběratelé ceny reklamují. Ach jo, a zítra musím mít všechno hotové. Bohužel s klientem nic nenadělám....

    • 1. 5. 2012 16:49

      alen1 (neregistrovaný)

      Re: Dohadná položka na případné reklamac
      K budoucím reklamacím na vadné zboží - tam opravdu
      lze
      >>>>tvořit pouze nedaňovou rezervu
      >>>>K druhé části "reklamace jiné ceny než byla
      >>>>domluvena" - tam snad ani nelze cokoliv tvořit.
      >>>>Následné
      >>>>vyfakturování ceny jiné, než byla domluvena je pro mě
      >>>>naprosto nesrozumitelné.
      >>>>Z jakého důvodu byste to dělali?
      >>>>Pokud by například byly vyšší vstupy, tak jednám z
      >>>>druhou stranou o nové výši ceny zakázky,poněkud mě
      >>>>uniká smysl.
      >>>Já tedy taky někdy nechápu, ale fakturace vyfakturuje
      >>>jiné ceny, než jaké byly domluveny s obchodním
      >>>oddělením. Následně odběratel žádá o vystavení ODD na
      >>>rozdíl
      >>>v ceně pokud byla fakturovaná cena vyšší než sjednná.
      >>>Mě jako účetní se smlouvy o cenách do rukou
      >>>nedostanou
      >>>- a i kdyby dostaly, tak už je vždycky pozdě, jelikož
      >>>je faktura již odeslána odběrateli.
      >>V tom případě nemůžete tvořit nic.
      >>To je věc vnitřní, pořádku mezi jednotlivými
      >>odděleními.
      >>To by se mi teda vůbec nelíbilo, pokud je to ve
      >>větším
      >>objemu, pak bych docela měla strach z "umělého"
      >>nadhodnocování výnosů".
      >Právě proto uvažuji o "narovnání" výnosů do
      >příslušného období, ale jako externí účetní skutečně neznám
      >přesnou výši, o jakou bych měla fakturované výnosy
      >narovnat a bohužel mi ji nesdělí ani fakturační odd. Tu
      >částku se dozvím, až když odběratelé ceny reklamují. Ach
      >jo, a zítra musím mít všechno hotové. Bohužel s klientem
      >nic nenadělám....
      Já osobně bych žádnou takovou položku nedělala.
      Vůbec ne dohadnou, to ovlivňuje daňový výnos.
      Rezervu také ne, docela si nedovedu představit, jak bych to odůvodnila?
      Jako že vím, že "někdo uměle nadhodnocuje výnosy"? A proto to chci opravit rezervou?
      A proto se do toho chci "montovat"?
      Ne, to bych nedělala, ať si v tom statutár udělá pořádek sám.

    • 1. 5. 2012 16:55

      aaa (neregistrovaný)

      Re: Dohadná položka na případné reklamac
      Moc děkuji za ochotu a za odpovědi !!! No jo, jistě to znáte - když je to "rodinné" s.r.o. tak tam nic externí účetní nenadělá. Účetní všichni berou jako nutné zlo. Krásný zbytek 1.máje a ještě jednou díky.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).