Výpověď po rodičovské dovolené

  • (neregistrovaný)

    24. 5. 2012 16:06

    dobrý den,
    potřebovala bych poradit ohledně výpovědi po rodičovské.
    Dcera má 8.7.2012 3 roky tudíž bych se měla vrátit do práce, zaměstnavatel pro mě ale práci nemá takže mi nabízí 2 měsíční výpovědní lhůtu s 3 měsíčním odstupným a ukončením tedy ke konci září. jde mi ale především o to že pro mě nemá žádnou normální práci a nabízí mi maximálně práci na ani ne poloviční úvazek kde bych pracovala za kolegyně co jsou zrovna na dovolené a poté neplacené volno. chtěla bych vědět na co mám právo jestli musím vzít i ten poloviční úvazek nebo prostě trvat na hlavním prac. poměru na necelé 3 měsíce a tudíž i s plným platem a pokud nemá tak je to jeho překážka a on mě nechá na neplaceném volno které mi ale nějakými procentami bude platit. on mi totiž nabízí že si odpracuji 21 dní ( ani nevím jak přišel zrovna na 21dní ) pak budu mít také nárok na dovolenou 5 dní a poté budu na neplaceném volnu kde mi bude platit jen zdrav. a socia. pojištění.
    také než jsem odcházela na mateřskou se mi zvedl plat - pro jakože lepší mateřskou. na mateřskou jsem nastupovala v půli května a navýšení mám od 1.1.2009 ale zaměstnavatel mi chce vyplacet plat i odstupné podle předcházející platu že to prý byla jen dobrá vůle.
    a ještě bych se chtěla zeptat z čeho se mi bude počítat podpora na úřadě, pokud bych ty necelé 3 měsíce byla na neplaceném volnu. nebo v případě že bych pracovala alespon pár dnů.
    děkuji lucie

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 24. 5. 2012 16:36

      RenataH (neregistrovaný)

      Re: výpověď po rodičovské dovolené
      >
      Na to přistoupit nemusíte, požadujte zaměstnat na plný úvazek, s plnou mzdou (platem)

      a tudíž i s
      >plným platem a pokud nemá tak je to jeho překážka a on
      >mě nechá na neplaceném volno které mi ale nějakými
      >procentami bude platit. on mi totiž nabízí že si
      >odpracuji 21 dní ( ani nevím jak přišel zrovna na 21dní ) pak
      >budu mít také nárok na dovolenou 5 dní a poté budu na
      >neplaceném volnu kde mi bude platit jen zdrav. a
      >socia. pojištění.

      neplacené volno vám nemůže nařídit, pokud pro vás práci nemá, může vás nechat doma a platit vám náhradu mzdy (překážka na str.zaměstnavatele). Nevím, kde vzal 5 dní dovolené - po 21 dnech by vám vznikl nárok na 1/12 celoročního nároku

      >také než jsem odcházela na mateřskou se mi zvedl plat
      >- pro jakože lepší mateřskou. na mateřskou jsem
      >nastupovala v půli května a navýšení mám od 1.1.2009 ale
      >zaměstnavatel mi chce vyplacet plat i odstupné podle
      >předcházející platu že to prý byla jen dobrá vůle.

      odstupné může vyplatit podle pravděpodobného příjmu

      >a ještě bych se chtěla zeptat z čeho se mi bude
      >počítat podpora na úřadě, pokud bych ty necelé 3 měsíce byla
      >na neplaceném volnu. nebo v případě že bych pracovala
      >alespon pár dnů.
      záleží na tom, kolik dnů byste odpracovala, ale pravděpodobně z pravděpodobné mzdy, které byste dosáhla, kdybyste pracovala.
      Nicméně při výplatě 3 - měsíčního odstupného nebudete mít 3 měsíce nárok na podporu, tu vám začnou vyplácet až potom (pokud do té doby nenajdete práci).
      Připadá mi, že zaměstnavtel nemá ani základní znalosti o ZP.
      Já bych asi na vašem místě navrhla zaměstnavateli dohodu o ukončení PP ke 31.5. s 5-měsíčním odstupným.
      >děkuji lucie

    • 24. 5. 2012 16:46

      Kara (neregistrovaný)

      Re: výpověď po rodičovské dovolené
      Ano, to je myslím dobrá rada, to by pro ni bylo nejvýhodnější.

    • 24. 5. 2012 16:59

      Katka2 (neregistrovaný)

      Re: výpověď po rodičovské dovolené
      A pro zam-tele taky. Nebude riskovat, že mu během VD onemocní, otěhotní...

    • 24. 5. 2012 17:31

      lucie2903 (neregistrovaný)

      Re: výpověď po rodičovské dovolené
      děkuji za odpověď. ještě bych se chtěla zeptat pokud bych byla od 8.7.2012 do 30.9.2012 na neplaceném volnu, z čeho by se mi počítalo odstupné a podpora na úřadě, když to vlastně není ani celé čtvrtletí.
      byly jsme se zaměstnavatem předběžně domluveni že by mi práci na pár dní dal zbytek volna ale teď mi začíná dělat zle a pokud mu nepřistoupím na neplacené volno chce mi dát práci na celou výpovědní lhůtu , což mě nevyhovuje protože mám malé dítě o které se musím přes léto starat a vyhovovala mi varianta občasné práce.
      děkuji lucie

    • 24. 5. 2012 23:39

      Kara (neregistrovaný)

      Re: výpověď po rodičovské dovolené
      Nojo, ale to si musíte rozmyslet, co vlastně chcete a můžete. Výpovědní doba je od toho, aby v ní zaměstnanec ještě pracoval, takže pokud pro Vás bude mít práci, budete muset pracovat. Pokud nemůžete chodit do práce, tak Vám nezbude, než ho požádat o neplacené volno. Vždyť kdyby tu práci měl a Vy byste do ní nemohla chodit a požádala byste ho o nepl. volno, on by Vám ani to volno nemusel dát a vyžadoval by, abyste pracovala. Pak by bylo na Vás, abyste se s ním dohodla na ukončení poměru, a to bez odstupného.

    • 25. 5. 2012 8:00

      RenataH (neregistrovaný)

      Re: výpověď po rodičovské dovolené
      Milá zlatá, vy si strašně odporujete, nejdříve chcete trvat na plném úvazku s plným platem a najednou z vás vyleze, že vlastně na plný úvazek pracovat nemůžete, protože nemáte hlídání. To se pak člověk může snažit radit, když je za chvíli všechno jinak. Nejdřív ze sebe uděláte chudinku, kterou chce šéf ošidit, a potom najednou zjistíme, že spíš chcete využít vy jeho. No nic ve zlém, moje rada stále platí - snažte se dohodnout se se šéfem na ukončení PP ke 31.5. dohodou (s uvedením důvodu nadbytečnost) nejlépe s 5-měsíčním odstupným. I kdyby souhlasil jenom s tříměsíčním (ale nejlépe již k 31.5.), podle mě je to pro vás nejlepší. Neplacené volno nic neřeší a jste doma zadarmo (naopak¨, ještě platíte zdravotní).

    • 25. 5. 2012 9:12

      Kara (neregistrovaný)

      Re: výpověď po rodičovské dovolené
      Protože má malé dítě, tak zdravotní pojištění při neplaceném volnu by nemuselo být placeno. Ale jinak souhlasím. Ovšem myslím, že on na 5ti měsíční odstupné nepřistoupí. Ona nemá hlídání, do práce může chodit jen nepravidelně, což zaměstnavatel jistě ví a tudíž se zařídí tak, aby ho přišla na co nejméně peněz. Myslím, že i dohoda na ukončení k 31.5. s 3měsíčním odstupným, jak píšete, by byla úspěch.

    • 25. 5. 2012 9:35

      RenataH (neregistrovaný)

      Re: výpověď po rodičovské dovolené
      Ano,máte pravdu (to mě někde nahoře zmátlo, že prý za ni bude zaměstnavatel platit SP a ZP). Každé ukončení PP s odstupným je v tomto případě úspěch, a čím dřív, tím líp, dokud zaměstnavateli někdo neporadí, na co vše má právo.

    • 24. 5. 2012 16:43

      Kara (neregistrovaný)

      Re: výpověď po rodičovské dovolené
      Tu výpověď s 2měsíční výp. dobou a odstupným Vám nemusí nabízet, tu Vám prostě může dát, aniž by se Vás na to musel ptát.
      V podstatě to bude takto:
      Vy se v červenci vrátíte do práce a on Vám dá výpověď pro nadbytečnost. Výpovědní doba začne běžet od 1.8. a poměr skončí 30.9. a náleží odstupné. Když pro Vás nebude mít práci dle Vaší pracovní smlouvy, nemůže Vás nechat na neplaceném volnu, ale musí Vám platit náhradu mzdy. A teď pozor! Když přistoupíte na práci se snížením úvazku, tak v době skončení pr. poměru bude platný tento poloviční úvazek a bude Vám vypočítáno odstupné jen na poloviční úvazek. Hodinový průměr pro výpočet odstupného bude stanovený pravděpodobný. Jak ho zaměstnavatel stanoví, je na něm. Má být takový, jakého byste asi dosáhla, kdybyste v předešlém čtvrtletí pracovala (a to tady nemůžeme vědět, jakou byste bývala měla mzdu a jestli máte mzdu ve smlouvě nebo jen stanovenou mzdovým výměrem, který může zaměstnavatel měnit sám).
      Kde vzal těch 5 dní dovolené po odpracování 21 dní, to nevím.
      Samozřejmě můžete mu i vyjít vstříc tím, že požádáte o neplacené volno (ale celé zdravotní pojištění za Vás platit nemůže a do důchodového pojištění se tato doba také nezapočítává). Je to na Vás.

    • 24. 5. 2012 17:34

      lucie2903 (neregistrovaný)

      Re: výpověď po rodičovské dovolené
      dobrý den,

      děkuji za odpověď. chtěla bych se ještě zeptat pokud by mi dal zaměstnavatel volno že pro mě práci nemá tudíž by mě platil může mě kdykoliv i odvolat zpět pokud se pro mě práce během výpovědní lhůty najde.
      jde mi o to že mám malé dítě o které se musím starat a potřebuji vědět jestli musím počítat s tím že mě může odvolat.
      lucie

    • 24. 5. 2012 18:26

      div (neregistrovaný)

      Re: výpověď po rodičovské dovolené
      ano, může, dokonce vás tam může nechat jen sedět celou pracovní dobu.

    • 25. 5. 2012 8:07

      xy5

      Re: výpověď po rodičovské dovolené
      píšete, že nemáte zajištěno hlídání pro dítě, tak pokud toto zam-tel zjistí, tak Vám nebude chtět dát zam-tel odstupné, tak bude trvat na tom, abyste se následující prac. den po 3. naroz. dítěte vrátila zpět do práce
      nepovolí Vám čerpání neplac. volna, takže se dohodnete na ukonč. PP (v totmo příp. bez odstupného)

    • 25. 5. 2012 8:51

      D.V. (neregistrovaný)

      Re: výpověď po rodičovské dovolené
      Jenom zírám, jak jste vyčůraná, fakt jste mě po přečtení diskuze nadzvedla ze židle...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).