Kurzové rozdíly - účtování v Pohodě!

• (neregistrovaný)

31. 10. 2012 14:26

Dobrý den, prosím o pomoc. Jsme s.r.o., účtujeme denním kurzem, účetní program Pohoda. 11.7. jsme koupili zboží z Německa. Faktura přišla na 255 EUR, 11.7. byl kurz ČNB 25,4 Kč, faktura v Kč je tedy 6.477 Kč. 17.7. jsme fakturu uhradili 255 EUR, kurz na bankovním výpise je 25,832 Kč, částka v Kč je 6.587,16. Podle ČNB je ale kurz 17.7. 25,340 Kč. Jak mám postupovat? V bance provedu likvidaci kurzem na výpise, tj. 25,832 Kč, tento zaúčtuju 563/221, a pak interním dokladem přepočítám kurzem 25,340 Kč? Nebo jsem úplně mimo a dělá se to jinak? Dělám to poprvé, jsem začátečník. Děkuji všem za pomoc.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 31. 10. 2012 15:34

M. (neregistrovaný)

Re: Kurzové rozdíly - účtování v Pohodě!
      Mrkněte do globálního nastavení - cizí měny a zkontrolujte nastavení kurz.rozdílů a použití kurzu-pevný-denní,pak se bude při likvidaci zaúčtovávat KR automaticky. Používám kurz z výpisu banky, pro vystavení/přijetí faktury pevný a KR se mi zaúčtovává při likvidaci.

• 1. 11. 2012 8:30

J. (neregistrovaný)

Všechno nastavené mám, akorát nevím při té likvidaci, který kurz mám použít, jestli denní podle ČNB, nebo ten z výpisu z banky. Fakturu mám zaúčtovanou denním kurzem. Takže u likvidace použiju asi ten kurz z výpisu...? Musím pak k 31.12. něco přezkoumat? Myslím zas ty úroky?

• 2. 11. 2012 7:37

M. (neregistrovaný)

Pokud máte kurz z výpisu, platíte asi z účtu korunového, použijte kurz banky. K 31.12. se přepočítávájí pouze konečné stavy dev.účtů, neuhrazené pohl. a záv. v cizí měně. Co myslíte úroky?

• 2. 11. 2012 8:58

J. (neregistrovaný)

Děkuji. Omlouvám se, úroky jsem nemyslela, spletla jsem se v té rychlosti psaní :-) Myslela jsem přepočítání kurzu k 31.12., ale už je mi to jasné, přepočítávala bych pouze pokud bych měla nějakou nezaplacenou fa v cizí měně. Děkuji za vysvětlení a rady :-) Hezký den