Re: Prosím paní MZDOVKY jsem začátečník
1. příplatek za práci ve svátek ano, pokud má mít tento den směnu a odpracuje ji, takže dostane navíc tento příplatek k odpracovaným hodinám a dále žádný svátek - náhrada není, protože ho dostal zaplaceno +100% navíc. V případě, že měl pracovat, ale do práce nešel, tak mu přísluší na tento den - náhrada za svátek, nikoliv dovolená či náhradní volno, což se taky někdy stává. (svátek patří dle kalendáře do jeho fondu pracovní doby k odpracování)
2. Pokud na svátek směna dle harmonogramu směn nepřísluší, tak nedostane opravdu nic, protože mu nic neušlo - takže žádná náhrada, jako by svátek nebyl
3. a na tento bod jsem Vám odpověděla v bodě 1) pokud nejde do práce ale měl, tak mu přísluší na tento den za 12 hodin průměrná náhrada mzdy.
Re: Prosím paní MZDOVKY jsem začátečník
Ano, ale až na ten bod 3/ mě-li plánovanou směnu v den svátku a nepřišel, má neomluvenou absenci.
Náhradu za svátek dostává vždy,pokud by mu na tento den(svátku)
normálně připadla směna a tím,že nepracoval, ušla mu mzda = má nárok na náhradu mzdy.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Nová sleva na sociálním pojistném v roce 2026
Konec roku rozhoduje: Špatně načasovaná platba daně či pojistného vyjde draho
Více než 1100 korun za to, že vám dají důchod. Přitom nemusíte platit nic
Od sedel po originální brýle. Přinášíme 10 zajímavých příběhů podnikatelů za rok 2025
Velký manuál k paušální dani OSVČ pro rok 2026
Výpočet důchodu se v roce 2026 změní
16. 1. 2013 14:49
Prosím o kontrolu:
zaměstnanec pracuje v nepřetržitém provozu (24 hodin denně, 7 dní v týdnu), směnuje po 12 hodinách.
1.Když mu dle plánu směn vyjde pracovní směna na státní svátek, dostane zaplacený počet odprac. hodin + 100% příplatek, státní svátek se nevykazuje, je to jeho pracovní den?
2.když dle plánu směn nemá na státní svátek směnu, do práce nejde, nedostane zaplaceno nic a státní svátek se také nevykazuje?