Prosím paní MZDOVKY jsem začátečník

• (neregistrovaný)

16. 1. 2013 14:49

Prosím o kontrolu:

zaměstnanec pracuje v nepřetržitém provozu (24 hodin denně, 7 dní v týdnu), směnuje po 12 hodinách.

1.Když mu dle plánu směn vyjde pracovní směna na státní svátek, dostane zaplacený počet odprac. hodin + 100% příplatek, státní svátek se nevykazuje, je to jeho pracovní den?

2.když dle plánu směn nemá na státní svátek směnu, do práce nejde, nedostane zaplaceno nic a státní svátek se také nevykazuje?

3.Jak by to bylo, kdyby dle plánu směn měl ve státní svátek plánovanou směnu a do práce nešel?

Děkuji moc.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 17. 1. 2013 7:48

olga59

Re: Prosím paní MZDOVKY jsem začátečník
      1. příplatek za práci ve svátek ano, pokud má mít tento den směnu a odpracuje ji, takže dostane navíc tento příplatek k odpracovaným hodinám a dále žádný svátek - náhrada není, protože ho dostal zaplaceno +100% navíc. V případě, že měl pracovat, ale do práce nešel, tak mu přísluší na tento den - náhrada za svátek, nikoliv dovolená či náhradní volno, což se taky někdy stává. (svátek patří dle kalendáře do jeho fondu pracovní doby k odpracování)
      2. Pokud na svátek směna dle harmonogramu směn nepřísluší, tak nedostane opravdu nic, protože mu nic neušlo - takže žádná náhrada, jako by svátek nebyl
      3. a na tento bod jsem Vám odpověděla v bodě 1) pokud nejde do práce ale měl, tak mu přísluší na tento den za 12 hodin průměrná náhrada mzdy.

• 17. 1. 2013 8:31

Monika99 (neregistrovaný)

A prosím Vás, když je situace podle bodu 2, tak ani při výpočtu mzdy, ten státní svátek neuvádím. Například za prosinec by bylo uvedeno jen 18 dní.

Děkuji.

• 17. 1. 2013 12:06

JiřinaH. (neregistrovaný)

Ano, ale až na ten bod 3/ mě-li plánovanou směnu v den svátku a nepřišel, má neomluvenou absenci.
      Náhradu za svátek dostává vždy,pokud by mu na tento den(svátku)