Re: počet zaměstnanců k vyúčtování daně
¨prosim, pripojuji se s dotazem. měli jsme uzavřenou DPP od dubna do prosince 2012 s tím, že dohodář byl nakonec "použit" pouze ve dvou měsících. Budu v tomto případě vykzakovat zaměstnance, v měsících kdy neměl příjem, ale smlouva travala ?
No.. já bych je asi evidovala v měsících, kdy mají příjmy - ale nejsem žádný odborník. Mám vlastně skoro podobný problém - pokud zaměstnanec končil zaměstnání u nás např. k 1. 3. - jde jen o formální datum, co dal do dohody - mám ho evidovat i v měsíci březnu jako zaměstnance? Logicky bych ho tam nedávala - ale třeba na sociálce po nás chtěli nulový přehled pojistného - tak, jak je to správné - jde jen o ten jeden den, kdy už nepracoval??
do součtu dáváte - jak bylo výše uvedeno, počet mzdových listů, pokud zaměstnanec měl mzdu. Pokud dohodář nepracoval, a neměl žádnou mzdu, nepočítáte ho. Pracovník, který měl např nemocenskou, nebo dovolenku, se počítá samozřejmě taky.
Dobrý den,
řešila jsem to taky, RD a nemocenská, jestli započítat nebo ne. Pak jsem si řekla, že mají ve mzdovém listu alespoň uvedené dny, ML není v tom měsíci prázdný, tak jsem je započítala. Myslím si, že to asi nikdo kontrolovat nebude, ale každý má jiný názor a pracovnice na FÚ neví nic. Hezký den přeji.
U DPP jen ty měsíce, kdy měli zúčtovaný příjem. Mzdová účetní a v pokynech je: počet zaměstnanců podle § 6 odst. 2 DZ .., jde o počet zaměstnanců , kteří pobírali k poslednímu dni v měsíci příjem ze závislé činnosti ( patří sem příjmy zdaněné zálohou na daň i příjmy zdaněné srážkou podle zvláštní sazby ). Nebudu uvádět zaměstnance na RD a ty, kteří byli nemocní.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Změny, které přináší rok 2026 do oblasti zaměstnávání
Velký rozcestník změn v roce 2026, které se týkají podnikatelů
Nová sleva na sociálním pojistném v roce 2026